Sitter den som den ska??

Sv: Sitter den som den ska??

KL (och helt off topic) men vilken härlig tråd! Trevlig ton och hjälpsamma svar :love:
Härlig läsning så här på kvällen :)

Ok :)
Om du/ni menar att den ska sitta under flärpen som är till svanskappam? Men den måste nog längas och kommer då bara gå i den första "lås flärpen"
Väntar med spänning vart den ska vara ;)

Oh crap! Vi kom hem sent igår. :o

Idag är jag hemma, kanske ska sela på lilla ponnyn så blir det lättare att se.

Den ska sitta under flärpen, men din baksele är för kort :) Tadaaa! Det går att ha den som du har den också, men det är inte snyggt.

IMAG0205_zps820a4a83.jpg

Såhär blir det på min, en drive out start. (Ursäkta dammigt läder, korkat att smörja först och sopa sen...)

Ok så ser inte min ut, den får iså fall sitta under svanskappsflärpen men den är som sagt för kort? Ingen mer som tycker att selen ser för liten ut, tex bröstan?

Snigelfarmor: nä verkligen inte snyggt :(

Har du testat att länga själva svanskappan, ser ut som om det finns lite att göra där med. Du behöver bara få in ryggstyckets flärp i två hällor, sen håller det.

Nu har selen kommit - en syntetsele från Drive Out. Jag har passat in den så gott jag har kunnat, men skulle gärna ta emot feedback angående hur den sitter. Ser det okej ut, eller behöver något justeras?

Jag har tömkört med den en sväng, och hästen var superduktig :)! Hon brydde sig inte det minsta om bakselen som hängde och slängde, fast jag är helt säker på att hon aldrig har haft en sådan på sig förut.

Har nu lämnat tillbaka min sele och funderar nu på vad jag ska satsa på?
Han måste ha mer utrymme för halsen.
Vad hade ni valt? Har tyvärr inte obegränsat med pengar vill köpa sele och vagn för under 10.
Funderar på en DO start och komplettera med en empahty brösta från zilco och så deras shettisrockard eller skulle det funka med en collar eller skulle det funka med en loksele?
Vilket är bäst?
http://
Lyckas tyvärr inte ladda upp en bild framifrån på honom just nu.

Svårt att säga baserat på den bilden. Omöjligt faktiskt.
Jag har själv välsignats med en ponny med 0 plats för brösta. Och då menar jag noll. Återförsäljaren där jag brukar handla menade på att en fransk brösta passar alla (har jag haft, passade inte) - tills jag mailade en bild på hästens halsansättning. Reaktionen? "Oj, denna måste jag skicka till tillverkaren så han får se om det går att ordna något".

Har en ergonmisk brösta nu från Ideal, passar super på min andra ponny, sådär på "missfostret". Lokor passar bäst på honom så dem ska jag börja använda om jag inte hittar en bra coller.

En ergonomisk brösta från Ideal tror jag kan funka. Det är svårt att bedöma på en bild dock. Annars är lokor aldrig fel!
Här kommer en bild på min då den ej är i drag. Den åker alltså ner några cm när hästen drar.
400881_194897777311019_1654612244_n.jpg

På din ponny hade den slutat ungefär där hans "tuttar" börjar.

Han har betydligt mer plats än mitt missfoster :D
attachment.php

Ok tack, problemet där är han drar minishettis och den finns ju bara i shettis :( är zilcos likadan tro?

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 488
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 262
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad