Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har blivit så sjukt sugen på att prova på tävling ;) Här på ön har vi inga körtävlingar men det går ju bra att ta färjan över...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Luna10
·
Islandshäst Någon mer här som har avkomma efter honom? Vill gärna höra hur de är/om de är lika min Gormur :D Köttbullen har ärvt hans kropp rakt...
Svar
1
· Visningar
1 625
Senast: Gloria
·
Övr. Grenar Musse behöver nog jobba lite mer än bara äta grönsaker och vistas i bastun. Han har några kilo att plocka bort... ;)
Svar
6
· Visningar
5 218
Senast: Flavor
·
Trav Då startar jag en bildtråd för årets fölungar, även om det än så länge kanske bara är vi som har fått ett föl. Jag vet att iallafall...
2 3
Svar
42
· Visningar
14 856
Senast: Stally
·
Trav Då var det dags för årets fölpresentationstråd. Moderator kanske kan nåla?
2
Svar
26
· Visningar
9 751
Senast: Stally
·
Övr. Grenar När jag rider lite starkare hästar i galopp så sticker dem oftast. Jag som bara väger 43 kg och inte har övermycket muskler känner mig...
Svar
9
· Visningar
6 628
Senast: Gimlan
·
Körning Någon som har kunskaper? Jag har en Islandshäst, 1.40, en B-ponny, 1.20, båda duktiga körhästar och så har jag en maratonvagn till...
Svar
18
· Visningar
2 929
Senast: Anna_
·
Western Hej! Har köpt en billig (dock inte billig modell utan billig begagnad på en loppis) westernsadel som enligt säljaren är en bladsadel...
Svar
18
· Visningar
3 429
Senast: Magica
·
Western Hörrni, nu vill jag ha lite inspiration! Visa bilder på hur ni ser ut när det är tävlingsdags, både ni och hästen. Släng in bilder på...
2
Svar
22
· Visningar
6 630
Senast: Norna
·
Hoppning hej! Jag skulle vilja ha lite tips om hur man hoppar in en slarvig unghäst. Vi tränar med bommar och där går det kanon lyfter fint...
2
Svar
31
· Visningar
7 785
Senast: caballus
·
Western Nåja, när det nu inte blev något Chappen den här helgen, så funderar jag på att åka ner på RTC istället. Ni som varit där tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 634
Senast: Snubbelfot
·
Islandshäst ... Och nu undrar jag; bör man välja en anläggning auktoriserad av islandshästförbundet, eller är det mindre relevant? Varför/varför inte?
Svar
4
· Visningar
1 719
Islandshäst Hur höga klasser kan man komma upp i om man har en häst som inte lyfter jättemycket? Han lyfter "halvbra" men inget "wow" steg
Svar
3
· Visningar
1 613
Senast: Lobelia
·
Distans Någon som har erfarenheter från Equi-Pak? Nyfiken på både bra och dåliga givetvis. Har precis skott en kusen fram med detta.
Svar
4
· Visningar
3 847
Senast: fallon
·
Dressyr Nu är det tänkt att en inbiten hoppryttare skall göra debut på dressyrbanan en LB är det tänkt och då undra jag om utrustning. Nu är...
Svar
9
· Visningar
2 089
Senast: Got2Be
·
Fälttävlan Är det någon som har tävlat i Askim och kan tala om för mig hur deras debutantbana är? Och tävlingen i allmänhet? :)
Svar
5
· Visningar
3 299
Senast: fio
·
Körning Ny på det här med körtävling och har konstaterat att de flesta tävlingar ligger på lite resavstånd. Hur ska man egentligen smidigast...
Svar
12
· Visningar
2 932
Senast: agtatoon
·
Western Nytt år och bara fem och en halv månad kvar!!!!:D Vilka ska dit i år? Publik eller tävla????? Har planerat att åka torsdag till...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
23 879
Senast: Texaz
·
Körning Jag fick med en loksele när jag köpte rockard till ponnyn. Lokselen är av äldre modell och själva lokorna & draglädren går att ta bort...
Svar
2
· Visningar
1 514
Senast: klasselover
·
Övr. Grenar Vad tycker ni om honom? Eller vad tyckte ni om han när han gick löp? Vill gärna se avkommor till honom också, skriv gärna om dem...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 549
Senast: Delaroche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar