Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Sv: Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Spökis har släppt till efter ha blivit sprutad i fredag! Nu hoppas jag på resultat!

Det känns superspännande och jag tror att ungen kan bli riktigt bra! Om det blir nån, är ju ett tag kvar :p

'kl'
Hos oss blir det inga föl i år, Så jättekonstigt känns det..
Nu laddar vi till nästa år. Vad kul det varit att tänka till vilka jag tror på ihop. Nu har jag sto hos Gneisti från Hvidagården, Deilir frá Hrappsstöðm, Hýreygur från Smärslid, Viðir frá Sæfelli kommer nog bli någon mera. Så ser fram mot en skön blandning nästa år att titta på och jämföra. Om det blir som man tänkt..:d

WOW, han kan ju vara den snyggaste jag sett! :love::d

Nu är lilla E konstaterat betäckt!! :D
Det var väl hotet om ul på onsdag som gjorde det!! :D Nu ska vi bara vänta och se om det tar sig också!! :o

KL
Jag råkade köpa en betäckning med Kraftur fr. Bringu när jag var på hingsfestival. Helgalet, men 08:an efter Svadilfari åker. Planen var att få henne visad innan ev föl. Men har man ADHD så har man ;)

Haha, låter som jag! *asg*

Haha, låter som jag! *asg*

På morgonen var jag tom lite skeptisk mot Kraftur sen som sista utrop så gav jag ett bud. Jonaz som var med tittade storögt och bara va? Varför sa du inget?

Jag bara garvade och sa som det var; jag bestämde mig för 30 sekunder sen :P

Min fina Randalin konstaterades dräktig på 17 dygn i torsdags!
Blivande far är Álfur frá Selfossi!
Han är en av mina favorithingstar & vi såg honom & avkommor på Landsmót förra året, var definitivt en av höjdpunkterna!

Behöver jag säga att jag är så otroligt lycklig?! :D
En av mina drömmar håller på att förverkligas!

156058_10151496567069469_1919929506_n.jpg

Lånad bild från Álfurs facebook-sida

*kl*

Nu är Ella konstaterat dräktig!!!!! På tisdag kommer min lilla stjärna hem!!:D

Har sett att det är nån här som hade nån grej i mobilen där man kan räkna hur många dygn det är kvar, nån som vet vad det är för något?:)

KL

Är sugen att betäcka mitt sto om några år hon är

e: Hrannar von svada-kol-kir
u: Hind från Lind
ue: Askur från Håkansgården
uu: Vindskjona från Örvik

Med Oliver fra kvistum

Vad tror ni om den kombinationen ?

KL
På måndag dräktighetskollas Spöket (Embla från Åsberg. f. 08, E: Svadilfari fr. Knutshyttan och UE: Samherji fr. Saudárkróki), som är betäckt med Kraftur.

Sista betäckningsdatum 20 juni. Snacka om att det är nervigt nu.

Icke dräktig :( Tror och hoppas dock att chanserna är bättre den här gången. Hon hade just kommit till Backome när hon betäcktes första gångerna och hon är en känslig individ +något lågt hull. Hon är i fint hull nu tydligen och trivs bra.

Hon var lite strulig vis första betäckningen, förstod inte riktigt vad det handlade om, men de två följande gick bättre och bättre. Sen kan de tänka sig att jobba på med stona tom september så i värsta fall blir det en sen bebi, men då får det väl bli det och blir hon inte dräktig efter det, då är det ju något som inte stämmer

Nu är 4 av 5 dräktiga den sista på island är inte betäckt än, då hingsten strula lite/eller de som håller hingsten.

Lukka och Ástsael är dräktiga med Viktor fra Diisa
Frán men Gneisti från Lermansbo (repris på årets föl som blev så fin)
Skvisa är dräktig med Oskar från Änghaga (hans första sto och föl)

Första gången vi använder vår egen uppfödning - riktig spännande.

Vad är det för hingst ni ska betäcka med på Island?

Vad är det för hingst ni ska betäcka med på Island?

arion frá eystra-fróðholti han fungera inte på semin och när de sen bytte till hanbetäckning blev vår dam inte betäckt fast hon var i brunst. Så nu är det väntan och hoppas hon blir det i nästa. Annars få vi bytta hingst och det är inte så lätt då vi helst inte vill släppa henne på fri betäckning då hon har en fin bebis vid sidan och det är sent på säsongen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 087
Senast: Egonson_
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama