Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Sv: Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Kl

Önskar SÅÅÅÅÅ att jag kunde betäcka min valack :D Man blir ju sjukt sugen på ett fint föl efter en smarrig hingst!!!

Jag har "råkat" seminera ett av mina ston med Álfur, alltid gillat honom! Så jag bokade plats, sen gick det ganska fort ;)

Fia0; Kan inte du hålla mig uppdaterad vad det blir för avkomma? Jag har också ett svart sto och vill gärna betäcka med silverhingst!:d

Vårt ena sto är konstaterad dräktig med denna snygging och min andra håller på å betäckas nu =)
Fjalar från Tavelsjö =)
6313_10151377302951901_1182164050_n.jpg

Åhhh, en sån skulle man ha hemma!!:d

kl

skulle vilja betäcka med djarfur fra reykjavik
902704_orig.png

annars har jag en könsmogen garriavkomma hemma iof :)

Åhherregud, det var nog den vackraste häst jag sett på år och dagar :love: verkar dock som att han står i Tyskland, eller tar jag fel?

KL
Jaha, nu vill hästskrället inte ta hingst trots stort fint ägg på G. Börjar bli nojig nu :S

Nej men vad trist :( men det är iaf hyfsat tidigt på säsongen, så tåget har ju inte gått än...
Funderar på att skicka min på betäckning också, men har så svårt för att välja hingst och bestämma mig för om jag verkligen vågar :confused:

Jag har ingen aning faktiskt.
Upptäckte honom på en facebooksida, och blev kär direkt! :p

Jag har ingen aning faktiskt.
Upptäckte honom på en facebooksida, och blev kär direkt! :p

Djarfur finns i Tyskland.

Vår fina Limbo fick sitt första sto konstaterat dräktig idag. Längta redan till nästa år. Vi har 3 ston kvar som skall dräktighets kollas/betäckas i år. 2 är redan dräktiga.

lim.jpg

ll1.JPG

Djarfur finns i Tyskland.

Vår fina Limbo fick sitt första sto konstaterat dräktig idag. Längta redan till nästa år. Vi har 3 ston kvar som skall dräktighets kollas/betäckas i år. 2 är redan dräktiga.

lim.jpg

ll1.JPG

OOOOOOOOOO :d han får gärna flytta hem till mej <3

Mmm, jag är sur på henne nu. Men det skulle försöka tätare under dagen och imorgon kommer vetten ut så de skall rådgöra med hen.

Mmm, jag är sur på henne nu. Men det skulle försöka tätare under dagen och imorgon kommer vetten ut så de skall rådgöra med hen.

De behöver inte vara i brunst bara för de har ett stort ägg. Om vet inte redan föreslagit kan man ge dem en PG spruta och se om de kommer igång. Hur stort var ägget när ni kollade henne. Vi har haft 2 sådana i år. Med lite hjälp gick det bra.

Vet inte storleken, men imorgon kommer veterinär så antar att det blir till att spruta henne :)

Sprutatdes idag och hoppas på resultat... Nån som vet vad man gör om det inte funkar då? (Handbetäckning och förstagångssto, inte en ideal situation, men nu är det så.)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 087
Senast: Egonson_
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama