gylle
Trådstartare
Sv: Är det verkligen vettigt med så stor testryttare ?
Det är en elitryttare som äger hästen och har köpt in den för dyra pengar så jo elitryttare är definitivt intresserade av den och jo den är top of the cream som som du kallar det. Du vet de flesta elitryttare i dressyr är tjejer.
Konstigt att Hermes med sina 161cm har kunnat ha framgångar.........
160 hästar duger ju inte på dressyrbanan enligt er eller hur.....
Jag har sysslat en hel del med just unghästutbildning och även sålt en del unghästar.
Jag förstår absolut din/er frustration med det lilla stoet, hon ligger förvisso inom avelsmålet, men skall man vara helt ärlig så är hon knappast pga sin storlek sas "top of cream" av sin kull. Vad jag menar är att meningen med championatet är väl att få fram dom absoluta toppindividerna för sporten i sin årgång Ett så litet sto är tex knappast ngt som ngn elitryttare ens hade övervägt... Därmed inte sagt att det kan vara en topp individ som e.g skulle kunna hävda sig väl med en liten ryttare och som kan vara attraktiv för tex en junior. Tyvärr är det så det ser ut idag. Du var ju själv inne på att definiera hur dagens sporthäst ser ut "ädel, långbent osv " där skulle jag vilja lägga till att dagens sporthäst i dressyr tyvärr är betydligt större än 160 cm. Även om jag håller med dig i ditt resonemang angående att det finns så många mindre kvinnliga dressyrryttare. Det positiva med det är att vi lite mindre tjejer kan få tag på en liten fin dressyrtalang till rimliga pengar
Vad gäller själva sakfrågan så tror jag trots allt att dom flesta "normalstora" sporthästar fixar att ha en större ryttare under själva testet.
Det är en elitryttare som äger hästen och har köpt in den för dyra pengar så jo elitryttare är definitivt intresserade av den och jo den är top of the cream som som du kallar det. Du vet de flesta elitryttare i dressyr är tjejer.
Konstigt att Hermes med sina 161cm har kunnat ha framgångar.........
160 hästar duger ju inte på dressyrbanan enligt er eller hur.....