Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hur ser man att hästen har en bra och fin tölt? Vad ska hästen göra, vad ska man sträva åt för att den ska bli så bra som möjligt?
Svar
11
· Visningar
2 156
Körning Sökte på olika kombinationer av ord utan att hitta lämplig tråd, men om någon vet en bra tråd så flytta frågan för all del:) Har just...
Svar
12
· Visningar
4 086
Körning Skulle gärna vilja ha lite råd angående selen på bilderna. Jag har (som synes) en shettis. Hon är 7 år och färdigväxt men dock...
2
Svar
24
· Visningar
6 151
K
Körning Förutsättningar: gotlandsruss på ca 120 i manke, som ska dra en gig/rockard. Jag, vuxen med lite övervikt, ska åka. Ibland med sällskap...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: kolblakkur
·
Dressyr Vad har ni för dressygjordar? Någon särskild anledning till att ni använder just dem? Nöjd med kvalitet, design etc? Lägg gärna upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 680
Senast: lil-sis
·
Western Har precis köpt ett 2-årigt quartersto och tycker det skulle vara roligt att höra vad andra i westernsverige gör med sina 2-åringar...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
76 742
Dressyr Lägger den här tråden på dressyr, då jag ställer frågan ur dressyrhästsperspektivet... Tror ni att en häst med markbundna gångarter...
Svar
12
· Visningar
3 491
Senast: tuaphua
·
Körning Jag har tidigare tränat för en kusk och han tyckte att jag skulle ta mer i tömmarna. Vilket är helt riktigt, jag har kört med på tok för...
Svar
6
· Visningar
1 832
·
Körning Hej! Jag har köpt mig en inkörd 2 åring (körd 1-2 ggr i veckan av förra ägaren för att underhålla körningen hos honom). Han är ganska...
Svar
13
· Visningar
2 710
Senast: AmyPond
·
Dressyr Hur får man en häst att gå i form? Vet att denna fråga tagits upp tidigare och har själv frågat innan. Är inte samma på olika hästar...
Svar
3
· Visningar
1 804
Distans Hej! Kommer få hem en liten arab valack på 5 år och undrar nu hur NI tränar upp era distans kusar. Jag undrar även om min planering...
Svar
17
· Visningar
5 925
Senast: Listan
·
Dressyr Visas just nu live på ridsporten.tv :) Har ni några favoriter??
Svar
7
· Visningar
1 752
Senast: JoCfin
·
Hoppning Hej jag har en maxad D-ponny som jag vill börja hoppträna med och jag vill veta hur man räknar galoppsprång och hur långt det ska vara i...
Svar
1
· Visningar
2 018
Western Hej! I denna tråd tänkte jag vi kunde lägga upp saker man kan bygga hemma! :) Som tex bro, grin mm. Såklart ska det vara bilder...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Dalkullan
·
C
Distans Hur använder ni pulsmätare för att träningen ska bli så effektiv som möjligt. Jag har Polar pulsmätare och använder den men har långt...
Svar
12
· Visningar
5 297
·
Islandshäst Ja, som rubriken lyder, jo... Hur långt är era isisar dressyrutbildade ? Kan dom bakdelsvändningar, gå på tygeln o sånt? Jättedumma...
Svar
15
· Visningar
3 571
Körning Ledsen om denna frågan dyker upp alltjämt och jag inte varit så bra på att leta reda på svar i befintliga trådar. Men jag har en sele...
Svar
10
· Visningar
4 411
·
Dressyr Eftersom det är väldigt svårt att inte hamna i rollkursdiskussion när tex Totilas diskuteras är väl även denna omstridda träningsmetod...
55 56 57
Svar
1 122
· Visningar
99 655
Senast: axel
·
Körning Va har ni för reflexer på er när ni är ute och kör? Även om jag inte är ute i mörkret så är det grått och tråkigt rätt ofta och då...
Svar
14
· Visningar
3 051
Senast: Morrhoppa
·
Western Ni som har erfarenhet av westernsadlar, kan en lätt sadel vara lika stabil som en tung? Jag har en Crates reiner men min kropp börjar...
Svar
11
· Visningar
4 729
Senast: Tender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama