Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte travhästar veterinärbesiktigas inför varje lopp är väl för mig för att det sällan behövs, de är så noggrant kontrollerade och behandlade och tränade att det inte behövs. Att träna travare består av 10 % träning och 90 % vård.....
Nä just det! Det där gäller ju alla hästsporter.Och varför tävla en häst som inte går rent? Poängerna blir ju därefter.
Och det gör inte andra som tävlar på hög nivå? Eller folk över huvudtaget? Det är som om vissa som har travhästar på något vis tror att de är unika i omvårdnaden.
Jag kallar knappast massage i förebyggande syfte för vård utan omvårdnad/skötsel precis som rykt (som också är en form av massage). Jag är övertygad om att flertalet tävlingshästar på högre nivå blir sköta på motsvarande vis som travhästar.
Så tycker nog nästintill alla, tror du inte det?Ja det var ett tramp men han hade ont och borde inte ha startat oavsett.
Jag vet precis vad Djurjouren menar med "vård" . Dessutom så sprutas det mer i ridhästarna än i travarnaNä just det! Det där gäller ju alla hästsporter.
KL
Om vård bara innebär veterinär med sprutor i handen så förstår jag de hånfulla svaren.
För mig är vård något helt annat.
gulan
Jag kan bara hoppas på att mina åsikter om ridsporten ser lika korkade ut än ryttarinnornas åsikter om travsporten.