Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, generellt sett är det nog inte annorlunda nu mot förr (tror inte jag i alla fall), utan de allra flesta ser tidigt på hästen om det är värt att starta den eller om man ska stryka den.delvis KL
Det påstås att det görs så noggranna besiktningar på ridhästtävlingar och då undrar jag om det blivit mer noggrant på senare år? Under de år som vi åkte runt på hopptävlingar så bestod besiktningarna i att vet kände igenom hästen lite snabbt och sedan fick man springa fram och tillbaka - klart. EN (1) gång var vet mer grundlig och lyssnade på hjärtat också, varpå det uppstod protester för att besiktningen tog för lång tid...
Ingen gång har någon vet kollat munhåla och svalg när vi har besiktat. Och är det verkligen ens nödvändigt? Det känns som lite överkurs om det skulle göras på t.ex. travare efter loppet. En häst med infektion i kroppen lär ha underpresterat och bör kunna undersökas mer grundligt sedan, ev näsflöden upptäcks på en vanlig besiktning. På den tiden jag jobbade med travhästar hade man så bra koll på hästarna att man inte startade om man misstänkte något fel. Har det försämrats generellt?