eksemtäcke vid regn?

Sv: eksemtäcke vid regn?

Har du provat? Det är det enda vi använder sedan några år tillbaka och det fungerar bra även på en som har svår eksem. Mycket lättare och luftigare för hästen och inte alls så många skador på täcket.
Vi använde heltäckande med maglapp tidigare och det är ingen skillnad.

Rolle
IpL

Sv: eksemtäcke vid regn?

Jag hade ett light för många år sen, gamla modellen(?) och det satt inte alls där det skulle.Det bara kasade runt kroppen och var bara till besvär. Jag fick sy dit tyg så att det blev heltäcke och hade maggjord till det.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 066
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Freazer
·
Hästvård Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte. Hästen...
2
Svar
37
· Visningar
3 741
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar