Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typiskt svenskt kan vara att inte kunna hålla ett system utan hela tiden tycka gräset är grönare på andra sidan. Där tror jag man är bättre i andra länder! Men jag vet inte- det är bara en känsla jag har -
Jo jag förstår vad du menar.
Men är inte det också ett led i att tränaren vill att eleven ska tycka man får valuta för pengarna... Många ryttare tycker ju att ju fler övningar och ju krångligare desto roligare tränare...
Jaha för mig låter det inte särskilt hemligt eller speciellt i den förklaringen öht faktiskt , låter rätt likt det jag själv rider enligt och min tränare är inte fransk eller hemligt unik öht
För mig låter beskrivningen snarare som att det handlar mindre om en unik skola och mer om en rutinerad ryttare som lärt sig att ridkonst aldrig är konstant utan finns otroligt många sätt att utbilda / anpassa efter situation och känslan vad som är gångbart i en given situation .
Tror oxå som Hellas var inne på att många tränare kanske haft det lite för enkelt och inte behövt lära sig grunderna så teoretiskt att man kan lära ut det till någon som har lite svårare för sig.
Vilket ju gör det svårt att lära sig grunden! Och eftersom ingen kan förklara låter det mystiskt och man får lätt tanken att antingen är man en sån som kan rida eller så kommer man aldrig komma nån vart.
Piff och puff och piruetter i all ära- det är ju lätt att lära sig om man har grunden!
Kan du dela upp styckena lite mer.. jag har börjat se så jäkla dåligt nuförtiden så ditt inlägg blir bara ett stort blurr,,, men så länge jag kan läsa en text där styckena är uppdelade utan problem tänker jag inte skaffa läsglasögon
Vad i det hon sagt är det som du förstod så bra?
Tror du miljön i "tv soffan" gör dig mer mottaglig?
Tror du inte det faktum att du skaffat egen häst gett dig en skjuts oxå?
Som exempel är jag ett mattepucko. Ingen lärare har fått mig att förstå hur matte funkar, fullkomlig analfabet. Direkt de öppnade munnen var jag lost och kunde inte ens följa meningarna... Sen tränade jag matte skälv med en bok och frågade kompisar om hjälp när jag körde fast. Och då fattade jag ;-) utan lärare!!
Det låter verkligen som om detta är något jag kan ta till mig och kanske redan använder. Nu är jag ännu mer nyfiken, ska försöka kolla redan ikväll
Säkert är budskapet inte lika revolutionerande för den som redan kan rida bra, men för såna som jag är hon en gudagåva. Endera dagen ska jag lägga upp två filmer från när jag köpte hästen och nu, så får ni själva bedöma.