Träningsundersökning

Sv: Träningsundersökning

1: Hur ofta rider du för tränare?
1 gång/veckan dressyr
2: Har du mer än en tränare?
Nopp
3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen?
Vi åker dit. Har ingen paddock =(
4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare?
500:- / Månad
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?
Eftersom vi inte har en paddock i nuläget (är under konstruktion) så rids det mest i skogen.

Jag har inte ridit regelbundet för tränare på flera år faktiskt :o
Nej, eftersom jag inte ridit för någon. Tidigare red jag dock en gång i veckan för A-tränare, samt ett par pass i veckan för C-tränare som var grym.
Har gjort både och.
Inte en krona :p
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?
3-4
Jag red för tio år sedan regelbundet för en jätteduktig och extremt pedagogisk B-tränare. Betalade 400.-/halvtimme. Red sen i rätt många år för en jätteduktig A-tränare. Betalade 650.- Den tränaren är dock svår att få tag på tider till, då denne inte håller till här alls på samma sätt längre. Red under vintern en del för en B-tränare, som jag dock inte alls trivdes med. Letar fortf. Har faktiskt planer på ett kontakta en duktig Bukefalist som finns här i krokarna för att fråga om denne kan tänka sig hålla träningar.
Jag har dessutom i dagsläget inte akut behov av en tränare. Ena hästen är 22 år (140 hopp/LB dressyr (med världens sämsta procent, startade endast pga en vadslagning), medans andra hästen fortf är ung och grön, och det känns som jag vill ha henne lite mer färdig innan jag rider henne för tränare, hur bakvänt det än låter).

1: Hur ofta rider du för tränare? ca 2ggr/månad, alldeles för lite egentligen...
2: Har du mer än en tränare? Japp två st.
3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen? Tränarna kommer hit, enbart för mig :)
4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare? ca 1000 kr
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)? Beror på vädret, skiner solen, jag har sällskap så passar jag på att rida ut så mycket som möjligt, regnar det och jag är ensam så blir det mer träning, kanske 3dgr/ vecka i snitt?

/B
Tio tecken?

Ca 1g/vecka. Just nu är vi på träningsläger dock :)
Ja, en veckotränare och en tjej på distans (som jag bor hos nu).
Tränaren kommer till oss
ca 1000:-
Kanske 1-2. Sällan hela pass som vi rider på banan utan varvar uteritt och paddock.

Jag har en holländare f.2007. Han är sent inriden och mycket efter. Jobbas bara med grundridningen. Tränar för att det är kul och har som mål att han ska bli en fin tävlingshäst för mig :)

En gång i veckan och den andra 2ggr/mån (helg)

Japp. Två

Bägge två kommer till anläggningen

Närmare 1800

En till två

Varierar med snitt 1 gång i veckan

Ja en dressyr och en hopptränare, ibland när man har råd åker maniväg för elitdressyrtränare på kurs.3:

Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen?
Tränarna finns på gården förutom elitdressyrtränarna som man får åka till

1000 kr om jag bara rider hemma. Är det kurs en månad åker det iväg på ca50000

Varierar men rider alltid dagen efter ett träningspass för tränare för att träna på läxorna medans de är färskt i huvudet så att säga=)
Men 3 dagar i veckan rider jag dressyr resten uteritter eller hoppträningar.

Oftast 2ggr/ vecka

2 olika men båda dressyr

Kör till tränaren/ridhuset

2200:-

2 med var häst (har 2 hästar)

Oftast 2ggr/ vecka (1/häst)

2 olika men båda dressyr (1/häst)

Kör till tränaren/ridhuset

2200:-

2 med var häst (har 2 hästar)

Jag har en äldre hopphäst som numera går LA dressyr samt en 5-åring som jag precis börjat tävla LC-LB

Har privatlektion varannan vecka, sen rider jag med min häst på ridskolelektion en gång i veckan.

Än så länge har jag bara en. Planerar att utöka till två i höst..

Jag har tränaren i stallet så vi behöver inte åka någonstans!

Ca 1000-2000 kr

Eftersom vi har både paddock och ridhus i stallet så rider jag själv där kanske 4-5 ggr och sen skrittar vi ut i skogen en dag!

1: Hur ofta rider du för tränare?En gång i veckan, ibland ren dressyr, men ofta blir det "tantgruppen", helnyttig bom- och småhinderträning.
2: Har du mer än en tränare?Har bara en tränare, har verkligen hittat rätt, hon är mycket proffsig och pedagogisk.
3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen?Kör iväg till min tränares anläggning.
4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare?Ca 1000, blir ju mer om jag bara rider enskilda dressyrpass.
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?Cirka 3.

Har ett 11-årigt sto e: Zeb. Tävlar LB. Har även en åring efter Donnerfly som min tränare (som också är en fantastiskt unghästutbildare) ska få ta sig an så småningom för att rida in och visa:)

Senast ändrad:

Hur ofta rider du för tränare? en gång i veckan med undantag för ngn paus några ggr om året i den intervallen

2: Har du mer än en tränare? nej har bara en permanent tränare även om jag några perioder tränar/tränat för ytterligare en lite då och då . Inte senaste åren dock .

3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen? vi har eget ridhus och tränaren kommer till oss . Ngn gång åker vi iväg och rider på annan plats.

4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare? noll :o Tränaren rider nämligen min häst en dag i veckan / ibland mer i perioder, pga att hon har en Ridrelaterad ryggskada sen flera år och därmed inte kan ha egen häst . Så vi byter tjänster .

5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/:o:o:oridhus (utan tränare)?varierar med årstiden vintertid blir det 3- 4 gånger/vecka plus träning då . Den här tiden på året vår, sommar och höst är det ett par gånger/vecka ibland tre plus träningen då . Rider dock gärna mer ute den perioden .

Har en 13 årig valack , fullblod av ridhäst modell som aldrig löpt . Han är utbildad MSV och har haft honom sen han var unghäst .

Senast ändrad:

1: Hur ofta rider du för tränae?
2 dagar i veckan, 2 träningar /dag med mina 2 hästar
Japp, 2 olika
Kör iväg med hästen, lastar och åker till närmste ridklubben där jag rider för pedagog
100 kr / lektion, 400 i veckan 4x400, 1600 i månaden
Lite olika, 2-3 ggr dressyr med hästarna, alltså för mig 4-6 ggr och hästarna 2-3 ggr Annars rider jag för det mesta ut, eller hoppar beror på hur ridlektionerna är + vila då. vid tävlingshelger blir det ju annat :)

Har en d-ponny och en storhäst :)

Varierar, men minst ofta en gång varannan vecka, just nu, pga yttre omständigheter en gång i månaden.

Japp, två till tre, beroende på hur man räknar.

Åker iväg, rider till ett ställe.

Mellan 300 och 1200

5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus
Ett helt pass och ca två halva pass.

Alldeles för lite, men nu börjar jag nog komma igång. Försöker nu få till att jag rider för tränare 3 ggr i månaden.

Ja. Rider för en C-tränare och en annan tränare. De har samma grundtänk, men är ändå lite olika vilket gör att jag får variation. Det tror jag är bra! :) Då och då kan jag rida för andra tränare någon enstaka gång.

Både och!

ca 600 kr, om jag skulle träna 3 ggr i månaden.

Jag är medryttare och rider 2 ggr i veckan, tränar mest dressyr men försöker variera mig med hoppning och annat. Så just nu har jag faktiskt inte ridit så mkt dressyr själv på banan, utan de gånger jag har dressyrat har varit för tränare. Det tror jag är bra för mig! Rider jag själv blir jag lätt slarvig, så jag brukar faktiskt undvika att rida på bana själv för mkt. :o

Eftersom min häst för tillfället är skadad och den andra är under inridningen så svarar jag på hur mycket jag tränade innan skadan kom :)

1. 1 gång/vecka ungefär (varvar hopp och dressyr för samme tränare, men mest dressyr)
2. Ja
3. För en tränare på hemmaplan regelbundet 1 gång/v, men åker till andra anläggningar för att träna för en som kommer ifrån Portugal och även på andra kurser lite då och då.
4. Minst 2000 kr
5. 3-5, varierar!

Tillägg: Rider en KWPN-valack på 14 år ca 2 ggr i veckan, vi tävlar LC-LB dressyr. Både jag och pålle behöver jobba på våra tävlingsnerver.. ;) Träningsmässigt ligger vi ungefär på LA-nivå. Hästen har mer kapacitet! Han har en till (duktig) medryttare som rider honom en gång i veckan, och hon håller på å jobbar med att befästa galoppombytena. Så jag ser fram emot att pålle ska visa mig hur man gör sen. :bump:

KL

Det varierar väldigt, ibland går det flera månader emellan men just nu tränar jag lite mer intensivt då min tränare för tillfället bor hemma i Sverige och står på samma anläggning. Men i regel tränar jag annars 1 helg/mån.

Just nu tränar jag framförallt för en outbildad men mycket skicklig ryttare/tränare. Men har provat en hel del olika och tar till mig det jag tycker passar för oss, testar gärna nya.

Tränaren står just nu på samma anläggning annars kommer han till mig.

Normalt ca 800. Just nu lite mer :)

Ca 2-3. Har medryttare 2 dagar i veckan som gör lite allt möjligt med honom. resten rids han ut i skogen eller konditionstränar.

Bakgrund/mål: Har en 10-årig valack e. Sandro Hit ue. Wendenburg som jag tävlar MSV B med. Påbörjat seriebyten, rider lite arbetspiruetter m.m. Siktet är inställt på svår klass, vi får se hur långt vi räcker till :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 561
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat