Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Hoppning Hejsan. Vet inte om det redan finns en tråd om detta men i alla fall så har jag en liten fråga.. Jag tävlar ju i hoppning, och...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Tempo_lover
·
B
Hoppning Hej, jag har en d-ponny där hemma som jag hoppar lokala tävlingar med. och jag undrar om man får lov att ha lindor eller inte.. Det ända...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Binobus
·
B
Hoppning Hejsan :) Jag ska tävla på lördag (den 11 aug) I hoppning. Jag undrade om man får låv att ha lindor när man hoppar eller...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: Binobus
·
L
Hoppning Hej! En tjej i vårt stall har något som hon kallar för en hoppgraman. Man sätter fast en del i gjorden, lite längre upp sitter en ring...
2
Svar
34
· Visningar
2 527
Senast: gullebarn
·
D
Hoppning Hej, jag är en tjej om har tävlat hoppning ett tag. Men nu börjar jag bli sugen på att tästa på hunting. Hur går det till egentligen? :)
Svar
1
· Visningar
888
Hoppning Om hästen tvärnitar på sista hindret, så man flyger över hindret och över mållinjen och att hästen sen hoppar hindret själv från...
Svar
17
· Visningar
1 916
Senast: MissOnly
·
Hoppning Hur ofta vilar era hästar när dom är igångsatta, under tävlings sessongen?
2
Svar
26
· Visningar
1 878
Senast: __karin__
·
M
Hoppning Jag undrar vilka höjder man får starta med en 4-åring. Jag ska kvala till 4-årschampionatet o hade tänkt starta både 1m och 1.10. Men...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: MrG
·
K
Hoppning Aldrig tävlat unghäst förut. Sökte lite men hittade inget ... Måste man på unghäst rida två felfria runder i avd. b innan ban får starta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 589
Senast: CallMeAce
·
Hoppning Om sadeln åker fram vad är fel då? Dom flesta sadlar jag provat åker fram, den enda som legat still är en Zaldi star i bomvidd 31, och...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Kaki
·
F
Hoppning Anmälde mig till en tävling i sista minuten, men hittar såklart en annan som jag hellre är me på efter...:crazy: Men vet inte riktigt...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Lady_S
·
W
Hoppning brukar det vara problem? förstår att det är individuellt, om den gått på banan m.m. men ändå?
Svar
11
· Visningar
1 149
Senast: danijella001cherry
·
K
Hoppning Jag ska starta för första ggn i en LD och en LC med min d-ponny. LD börjar 09.00 och jag undrar när jag kommer gå banan som jag vet är...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: Suprize
·
W
Hoppning eller rider ni fram tills hästen hoppar och följer med? förändras det kanske efter hur högt man tävlar eller beroende på häst Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: Rosa1
·
W
Hoppning tex en vanlig ridskolehäst.. Vet att det är individuellt men ungefär.. Börjar den reagera vid 80 eller 110? Jag är själv ganska osäker...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: linney
·
F
Hoppning Hur bygger man lättast dessa muskler? tack på förhand!:bow:
2
Svar
24
· Visningar
3 021
Senast: LadySara
·
Hoppning vad är det för skillnad på Bates Momentum och flat back? är det "samma" sadel från hästen sätt (alltså om den ena passar så passar...
Svar
12
· Visningar
1 670
Senast: chanell_86
·
L
Hoppning Ska tävla om drygt en vecka, fick anmäla mig i sista minuten. Det är längesen jag tävlade och när jag kollar på ena klassen jag ska...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: gullebarn
·
M
Hoppning Hej jag har köpt 4 sett med dem och tänkte kolla vad ni tycker innan jag använder dem. Om de är mindre bar kan jag sälja dem i...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: SweetBriar
·
T
Hoppning hej. jag ska köpa nya hoppskydd till min häst när jag tävlar. vad för sorts skydd tycker ni bäst om? :)
Svar
18
· Visningar
1 311
Senast: horselife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden