Sv: Vila

inte så ofta. 1 ggr på 2 veckor kanske. tar hellre ut och skrittar dem än låter dem stå helt

*KL*
Mina står 2-3 dagar i veckan, beror lite på om det är mkt träningar/tävlingar just då.

Hon har en gång i veckan som hon vilar, men då är vi ute och skrittar, eller promenerar.
Hon verkar tycka att det är bättre än att bara stå.

Min f.d häst vilade en dag i veckan när hon var i full tävlingskondition. Dessutom tog vi det lugnt en dag med enbart skritt och lite jogging i skogen. Återhämtning är viktigt. :D

Jag brukar också köra med rid tre dagar - vila en. Men ibland blir det bara två dagars ridning för att få ihop det med fasta träningar och annat. :) Så min häst vilar en eller två dagar i veckan och rid-dagarna innehåller ibland bara lite runt-skruttning i skogen eller utforskning av nya stigar.

Mina hästar brukar vila 1 till 2 dagar / vecka...
Tränar i manege vanligtvis 3 dagar/ vecka och de andra dagarna rider jag i skogen.

min ponny står en dag i veckan av den enkla anledningen att han går mkt bättre då :banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en kollega som ofta har ont i huvudet och behöver gå undan och vila under arbetstid. Är lite fundersam på hur man ska hantera detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 608
Senast: gulakatten
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jens Fredricson och Markan Cosmopolit är inte längre aktuella inför OS i Paris i sommar. Detta eftersom hästen vilar från tävling efter...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka