Bygga muskler vid sidorna på manken?

Sv: Bygga muskler vid sidorna på manken?

Precis som många andra redan sagt: saknar hästen muskler på ett så specifikt ställe medan resten av musklerna är ok är det nog sadeln som trycker undan dem. Punkttryck från utrustning gör ju att blodgenomströmningen hindras i den punkten och musklerna bryts ner. Byt till en vidare sadel, eventuellt även mer svängd i bommen, som släpper upp musklerna på det stället och variera med tömkörning, löshoppning och annat arbete utan tyngd på ryggen.

Sv: Bygga muskler vid sidorna på manken?

hon hålelr itne ... går sönder hela tiden .. orkar itne med en halt häst längre... har haft henne 3 år.. har väl ride 1 år på henne... totalt alltså under den tiden.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka