Trycker ni av?

Sv: Trycker ni av?

eller rider ni fram tills hästen hoppar och följer med? förändras det kanske efter hur högt man tävlar eller beroende på häst

Jag har köpt en som alltid hoppar, och försöker jag trycka av stör jag, hon kan egentligen bättre än mig. Jag har ridit länge och kan hoppa så sätt men det här med avstånden knäcker mig...

Sista galoppsprånget innan hindret, över hindret och första galoppsprånget efter hindret kan man inte påverka hästen annat än negativt.
Hästen lär sig så småning om själv att taxa av och komma rätt om du inte stör den. Då måste den ju hålla reda på dig också. Tänk dig en häst i skogen som flyr undan en varg och det ligger en stock ivägen, inte hoppar den av fel och ramlar över stocken?

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 943
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 533
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka