Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Är det någon här som rider akademiskt med sin islandshäst? Hur påverkas gångarterna? Vilka instruktörer rider ni för?
Svar
14
· Visningar
1 859
Senast: annsan
·
G
Islandshäst Vart kan man hitta en kort sadelgjord som är kortare än 45cm?? Det ska helst vara resår i ändarna på den även. Har en Kari flex sadel...
Svar
13
· Visningar
1 877
Senast: Gauti
·
Islandshäst Nu kanske de flesta går på unghästbete,men över hösten och vintern?
Svar
17
· Visningar
1 361
Senast: fiaskurken
·
S
Islandshäst funderar på att prova en wsternsadel på min islandshäst som saknar bogar o manke. nån som provat? funkar det även att tölta med den?:bump:
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Smilla
·
L
Islandshäst Heey;) Jagundrar iaf ni har använd rakt tränsbett på era islandshästar? Har nämligen köpt ett sådant och ska testa de i dag. Hur...
Svar
16
· Visningar
1 623
S
Islandshäst är det nån mer som rider i en star trek sadel? den är ju såå skön men tycker den glider på min islänning. dessutom sjunker den ju...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: Smilla
·
Islandshäst Vart hittar man det om man är för gammal för att rida i ponnyklasserna? Finns det inte någon lokal klubb som stormur eller faxi och alla...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: chrysler
·
Islandshäst Någon som har information om denna hingst? eller ni kanske har avkomma efter honom? hur är är eran häst i lynnet, gångarter mm. gärna...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Saeta1
·
I
Islandshäst Är det någon som vet mer om denna hingst? Eller har en avkomma efter honom? Bilder? Skulle vara intressant att veta mer om honom då...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Saga_
·
Islandshäst Behövs det fler lokalklubbsdommare? Ni som är utbildade kan ni inte berätta lite om utbildningen och hur det är att vara lokal dommare?
Svar
11
· Visningar
1 330
V
Islandshäst Finns det någon bra bok/hemsida som beskriver blodslinjer och stammar hos islandshästar lite mer utförligt?
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Vina
·
Islandshäst dressyr tänade för en kille i dag och det gick super duper bra är såå glad:bump::banana: mitt sto brukar ha svårt för att ta rätt...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Josephine
·
T
Islandshäst Jag är i färd med att köpa nytt träns men jag har inte en anning om vad jag vill ha eller vad som är snyggt. Jag vill inte att ha ett...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Vannie
·
Islandshäst Nu är detta säkert en diskussion som är uppe ofta... Ursäkta om jag egentligen borde hålla till under annan tråd. Jag konstaterar med...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: evis
·
K
Islandshäst Tycker ni att det är för tidigt att longera/tömköra en tvåårig islandshäst? Korta pass så den bara förstår principen, t ex tio minuter i...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 078
Senast: Stormur
·
T
Islandshäst VAD hjälper bäst när de har fått eksem i manen, alltså just på "såren"? Mår såå dåligt över detta, jättetacksam för...
2
Svar
35
· Visningar
3 746
Senast: Nuppino
·
Islandshäst vad brukar ni ha med er på tävling till både ryttare och häst? 1. 2. 3. osv
Svar
12
· Visningar
1 428
Senast: Josephine
·
Islandshäst Jag startar ny tråd om vad som tråden om Askur gled över till. Om du tror att jag menar att SIF´s styrelse/utskott måste hålla i...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 637
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Funderar på att ha en färg på schabraket på tävling. Min tävlings kavaj är grå, och har en grå/svart hjälm och så klart ett grått...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: gaski
·
Islandshäst Är det jobbigare eller lättare för en häst att tölta på böjt spår? alltså volt
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Vina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix