Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Hejj.. någon som kanske kan ge mig förslag på HUR jag ska banta ner min 22 åriga valack? vill absolut inte att han ska bli för...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: Stormur
·
L
Islandshäst Hej! Har aldrig tidigare känt behov av att sätta viktboots på våra pållar, men nu när den ena börjar gå bra så funderar jag på att...
Svar
3
· Visningar
2 481
Senast: Gullan86
·
Islandshäst hejsan.. till alla er vars islandshästar har EXTREMT rak rygg.. vilka sadlar använder ni???
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: icca78
·
Islandshäst Kanske en dum fråga, men vad är det som gör att just islandshästar får exem men att det inte är vanligt bland andra hästraser? Finns det...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Boj
·
O
Islandshäst Hur många kilo bör en islänning på 1.39 väga ? Hästen är 5 år och inte grov utan lite mer åt det smäckra hållet. o vad väger era...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: drekaflúga
·
F
Islandshäst Hej Jag har två frågor. Är kvickdrag ärftligt? Finns någon hingst sida där man kan söka upp den hingst man söker efter?
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Vili
·
C
Islandshäst Halloj! Skulle vilja ha tips på bra boots som skyddar bra men inte väger för mkt, max 110 gr för min kille ska visas på bedömning...
2
Svar
24
· Visningar
2 302
Senast: cardior
·
S
  • Låst
Islandshäst min tråd blev flyttad,fattar ingenting! ok,frågar igen om det är någon som vet nåt om pioneersadeln. är den bra? passar den...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Boj
·
I
Islandshäst Är dem något att ha?:angel: Hur påverkar dem frambensaktionen, uppåt eller framåt? Ni får gärna ge tips på boots som påverkar steget...
Svar
7
· Visningar
2 444
Senast: Svalan
·
G
Islandshäst Okej, jag vill har en massa tips på skritt övningar ni gör med spända alt/dvs pass taktiga hästar. Min var helt grymt spänd, gick...
2
Svar
21
· Visningar
3 843
Senast: cristobal
·
Islandshäst Jag funderar litegrann ang hingstar. Nu verkar vi i Sverige ha ett stort utbud på bra 1:a klass hingstar. Hur kräsna är ni? Det...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 514
Senast: sambaengi
·
T
Islandshäst På marknaden på SM såldes det tunna raka bett med tungfrihet, jag tror de var hemme gjorda (!?)... Men jag undrar om det är någon här...
Svar
4
· Visningar
1 279
Senast: Michis
·
S
Islandshäst Vilken klass är lättast a, b eller c klass?
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Karin87
·
S
Islandshäst Bootsparet som jag har väger 282 g en och en.. Kan jag ha dom när jag tävlar ?
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Freyr
·
S
Islandshäst Hej! är en "gröngöling" här på forumet, och älskar att titta på alla fina bilder av islänningar. Är själv medryttare på en 17-årig...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: Roheryn
·
M
Islandshäst Satt och just diskuterade skoning med min hyresvärd. Hon har en isländs hovslagare som gångartsskor och jag använder mig av en bra...
2
Svar
20
· Visningar
3 398
L
Islandshäst Vet inte om detta är ett konstigt problem, men hoppas någon har erfarenheter eller tips att dela med sig! Har haft min häst (4-g...
Svar
1
· Visningar
1 502
Senast: Vina
·
M
Islandshäst Måste fråga om det är många som gör det? För mig så är det helt främmande att avla på en häst som har en "defekt" som kan ärvas vidare...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Sputnick
·
Y
Islandshäst Min islänning som jag haft i fem veckor har ännu inte tappat sin vinterpäls helt - det är visserligen hans första sommar i sverige, men...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Sputnick
·
P
Islandshäst Hej hej! Jag undrar om ni har några tips på träning för bakdelen, musklerna bak som man kan träna med hästen sin :) Att kunna träna...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: Zweetd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix