S
sambaengi
Sv: Kräsen bland hingstar
Det stämmer och tyvärr så kan folk ringa på en oinriden häst med färg fast de egentligen vill ha en färdig familjehäst! Vilket faktiskt är irriterande för jag vill ju ha seriösa samtal om det jag säljer och inte sitta och prata bort dyrbar tid med en icke-presumptiv köpare. Men många hoppas då att jag har en äldre häst i den färgen till salu möjligen...
Nej, vi upplever att det är hästens personlighet och egenskaper som säljer i längden, inte vilken färg den har.
Däremot kan en avvikande färg dra till sig en större första uppmärksamhet, men den uppmärksamheten brukar inte leda någonstans om inte det för övrigt finns ett seriöst intresse av att leta och köpa en häst som man trivs med.
Kanske man skulle kunna säga att
- avvikande färger säljer per bild
- temperament/personlighet och gångarter säljer vid besök...
Det stämmer och tyvärr så kan folk ringa på en oinriden häst med färg fast de egentligen vill ha en färdig familjehäst! Vilket faktiskt är irriterande för jag vill ju ha seriösa samtal om det jag säljer och inte sitta och prata bort dyrbar tid med en icke-presumptiv köpare. Men många hoppas då att jag har en äldre häst i den färgen till salu möjligen...