Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Trav Hur brukar ni göra under uppbyggnadsträningen, alltså t ex tryckvagn, backe, långsamkörning mm? Jag VET att det är olika från häst till...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Lookahead
·
Trav Detta prat om Kesacos snarbett, kan någon läögga ut en bild på det? Har hört otaliga förklaringar men nu vill jag se ett sådant...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: tinafinis
·
Trav När man träffar på eller ser på tv :angel: så har ofta travare både varm och kallblod plastremsor i manen.Vad betyder det? Faxen har ju...
Svar
3
· Visningar
883
·
Trav Jag läste i senaste numret av B-tränaren (som jag oftast tycker är en B-tidning men det får man ha överseende med) en annons på en icke...
2
Svar
31
· Visningar
2 285
Senast: Konie
·
Trav Enligt STC:s licensbestämmelser kan A-licens dras in bl.a. om tränaren har "skadat travsportens anseende". En annan grund är att det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 034
Trav Jag ska köpa en sadel att träna monté i, kanske lopp om jag blir tillräckligt bra, men nu handlar det först och främst om träning...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Lill76
·
Trav Funkar det som det ska eg?? Skickar ni med passen om dom går i träning, ut på bete, in till vet?? Alltså jag har svårt att ha...
Svar
18
· Visningar
1 266
Senast: murran
·
Trav Tänkte bara höra om ni haft o göra med hans avkommor? Hur blev dom i psyke o extriör? INga direkta stjärnor som avkommor bidde de...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Nominous
·
S
Trav Katastrof! Är ingen travmänniska men en del saker kan man förstå ändå. Tex. att man alltid ska använda huvudlag då man har en vagn bakom...
Svar
11
· Visningar
1 276
Senast: ghost
·
C
Trav japp, ännu en fråga:angel: Vilken typ av sadel har ni och varför - hel/halvbom. Och vad är skillnaden:confused: När ska man ha hel...
Svar
10
· Visningar
1 691
·
Trav Hur ser det ut? Någon som varit på trav i Tyskland? Kanske har jobbat där? Jag vet att prispengarna är ganska låga och Gelsenkirchen...
Svar
3
· Visningar
1 913
Senast: Carolrita
·
K
Trav Tösen min vill nu ha allt i grönt. Selunderlägg, helst sele och huvudlaget, lindor..... You name it! Allt, allt, allt. Frågan är bara...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Fnobby
·
M
Trav Vet någon varför det är 96 timmars karens på chipning? Det är ju inget hästen blir dopad av precis?! Jag är bara lite fundersam.
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: ameo
·
Trav Undrar om man kan ha en vit hjälm när man kvalar en häst fast man har registrerat den lila? Har inte hunnit lacka den än.. och kvalet...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: psychoflum
·
T
Trav Hur blir dom , avkommorna efter Gentle Star? Ngn som har lite erfarenhet om dom kanske?:D
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: Lookahead
·
U
Trav Blir helt konfunderad på hästen som jag ridtränar. När hon kom till oss såg hon rent ut sagt förjävlig ut, höftbenen styckte ut och det...
2
Svar
24
· Visningar
2 887
Senast: tuija
·
S
Trav vars har ni köpt era travselar? tänkte investera en :smirk: och helst att man kan ha den både till tävling och träning, den ska såklart...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: murran
·
R
Trav Nu är jag på jakt efter utrustning i orange ! :D Det var någon som sa till mig att man kunde köpa huvudlag i oranget i USA, nån som har...
Svar
15
· Visningar
1 311
·
F
Trav Idag fick jag höra något av en bekant som jag aldrig har hört talas om. Han sa att ju högre normaltemp hästen har desto lägre puls...
Svar
16
· Visningar
1 495
Senast: Fnobby
·
M
Trav nu undrar ja om ni blistrar era hästar å om ni nu gör de hur ofta gör ni de?? :smirk:
2
Svar
35
· Visningar
7 592
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar