Hur knäppt kan det bli?

Sv: Hur knäppt kan det bli?

Det som var lite humor var att det stod att den skulle ha kostat 155000 kr men att den kostar 2000 kr.

Haha påminner mig lite om en annons jag såg på nätet

"Hade han varit efter Varenne hade prislappen legat på över en halv miljon."
Men hästen är efter Tap In och blev tydligen mycket, mycket, mycket billigare :rofl:

Haha påminner mig lite om en annons jag såg på nätet

"Hade han varit efter Varenne hade prislappen legat på över en halv miljon."
Men hästen är efter Tap In och blev tydligen mycket, mycket, mycket billigare :rofl:

Ja, haha! Den såg jag också! :rofl: :rofl:

IDAG fick jag min B-tränaren. Inte konstigt att jag inte hittade den förut. Lite sent mot när alla andra tycks ha fått den.

knapplån
Detta med avel är ju verkligen rolett. Och ett otroligt svårvunnet lotteri. Visst är det lättare att vinna om man köper en lott med vinst varje gång (en hingst med bra stam och hög start% och flera avkommer som blivit miljonärer), än en där det finns 1 högvinst bland 10 000 ( den typ av hingst tråden handlar om)
Jag tycker ändå att det är stoägaren som fritt ska få välja. En sån här hingst kanske har en intressant stam, och kanske dragits med skador och aldrig kommit till sin rätt.
En hingst som fick chans var ju den beryktade Tibur. Jag kom in sent i travet och har aldrig sett Tibur och de avkommor som fanns kvar var många på de sista åren av sin tävlingskarriär. Jag fick för mig att Tibur var en avelsgigant och de flesta avkommor som föddes blev mer eller mindre bra. Sen lät det mer att Tibur lämmnade ett antal riktigt bra avkommor..........men hur många som helt som bara blev skit. Han fick väl ur sig en hel del, och stomatrealet hur såg det ut sen. Kan man kalla en hingst som får det förspännt med stomatreal och en stort antal avkommor som avelsgigant bara för att några blev outstanding och en del ganska bra?
gulan

IDAG fick jag min B-tränaren. Inte konstigt att jag inte hittade den förut. Lite sent mot när alla andra tycks ha fått den.

Inte sååå sent för vi har inte fått någon. Kanske tar det lång tid att transportera dom ner hit till mörka småland.... :angel:

Man kan ju fundera på om det är så illa, ja. Har ringt för att fråga men inte fått tag på dom......

Och jag fick EN TILL i går....3 veckor efter den första ( samma nummer :angel: )

Det var säkert därför vi inte fått någon ännu.... Den här veckans utskick gick ju till Martha istället för oss.... :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka