Conversation Piece
Trådstartare
Sv: Att skada travsportens anseende?
I rest my case.
I rest my case.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att vi har en mindre begreppsförvirring till att börja med. När jag skriver "brott" så menar jag kriminaliserad och straffbar gärning. Alla gärningar som innebär att man inte följer vad som är föreskrivet i en lag eller förordning är ju som bekant inte straffbart eller kriminellt.
Att dopa sitt djur kan ju precis som du säger vara oförenligt med djurskyddslagen - och då i första hand mot 18 § (djur som tränas för eller används vid tävling får inte utsättas för dopning eller andra otillbörliga metoder som påverkar djurets prestationsförmåga eller temperament). Detta är kriminaliserat enligt samma lags 36 §, men bara under förutsättning att brottet sker uppsåtligen eller av oaktsamhet. Har man inte varit oaktsam, så är det alltså inte brottsligt, även om det är i strid med djurskyddslagen.
Nu minns jag inte vad det andra exemplet var, men det här var kanske förklaring till det också?
Jag tycker för övrigt att det är att skada travsportens anseende att ligga med underåriga stalltjejer om man är travtränare. Det är ju ett brott som är helt relaterat till travverksamheten.
Jag tycker att alla travtränare som har sexuellt utnyttjat stalltjejer i beroende ställning kan ta och lämna in sina licenser nu, så har vi samtidigt hjälpt STC med deras "hemliga" agenda att minska ner antalet proffstränare till ett hundratal. Två flugor på smällen!
Det pratas om hästbrist, ditt förslag kommer ofelbart att leda till kuskbrist. Vilket i sin tur ger travlopp med utdelning på endast två platser. Eller kanske en gyllene chans för kvinnliga körsvenner att få köra fler lopp?
Vad räknas som underårig? Under 15? Under 18?
Jag har inte läst domen men om jag förstått och kommer ihåg rätt (inte alls säkert) så var det som han faktiskt blev dömd för att ha haft sex med en praktikant, alltså någon som han skulle ha varit handledare för och som var i beroendeställning (inte juridiska ). Hon var då 19 år. Sedan var det något med en 14åring också men det tror jag inte han blev dömd för. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Det pratas om hästbrist, ditt förslag kommer ofelbart att leda till kuskbrist. Vilket i sin tur ger travlopp med utdelning på endast två platser. Eller kanske en gyllene chans för kvinnliga körsvenner att få köra fler lopp?
Ni har väl märkt att kvinnorna håller på att ta över travsporten? Utrensningen kanske redan har börjat?
Kanske dags att ta körlicens då?
För det måste väl innebära renodlade herrlopp framöver?
"Kronprinsen, Hertigen av Värmlands Lopp". Jo, jag tackar!
Eller kanske "Prix de Kjell P Dahlström"? Funderat något på hur din dress ska se ut? Extra manlig i läder?
Eller kanske "Prix de Kjell P Dahlström"? Funderat något på hur din dress ska se ut? Extra manlig i läder?