Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Nu i helgen så hoppade jag clear round med min häst, på träningen i torsadgs hoppade vi 1.00 m-1.10 m. Gick superbra då! Men när jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 688
Senast: zoowie
·
S
  • Låst
Hoppning hej, har lite småt panik för min praktik plats ska var vald vecka 12 . undrar då om ni vet något bar ställen :bow: vill helst vara i...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: LenaH
·
Hoppning Jag ska hjälpa min kompis att löshoppa hennes femåring till helgen. Jag har aldrig haft yngre hästar, så jag har inte löshoppat någon...
Svar
16
· Visningar
5 852
Senast: Yasmine
·
E
Hoppning Idag tävlade jag i hoppning på min ridskola och jag var där vid kl 8 då den första klassen startade. Ponnyerna startade först och jag...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: elina89
·
Hoppning Läste just propositionen till alingsås och såg att de har 120 kr i premie till samtliga placerade i avd A, alla klasser. Har aldrig sett...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Imail
·
M
Hoppning Letar en förbygel med martingal och en sadelgjord. :angel: Ett krav bara: De skall matcha varandra med RESÅR i nån fin färg :banana...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Jezzie
·
Hoppning Ni som har små ridhästar (över ponny måttet & uppåt till ca 158) Är konkonrensen stor på hopp tävlingar? Mot dom större hästarna...
2
Svar
20
· Visningar
2 331
Senast: Lovve
·
B
Hoppning Jag rider en travare vid namn Biscuit. Han har bara travat i några få år så han har inga problem med galopp. Jag har ridit honom i snart...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Biscuit
·
M
Hoppning Hjälp! Jag har ett litet problem när jag hoppar!! Asså, jag har hoppat mycket tidigare och det har gått jättebre.. Men nu är det så att...
2
Svar
20
· Visningar
1 773
Senast: MySunrise
·
P
Hoppning läste i ngn tråd att denna pad skulle vara jättebra .. nu är det så att våran sadel ligger jättebra , kan man ha en pad under i allafall...
Svar
7
· Visningar
1 410
Senast: Lina_
·
B
Hoppning Hej. Håller på att leta sadel till min häst nu och har hittat en del intressanta på internet som jag får köpa på "öppet köp" så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 003
Senast: blohme
·
A
Hoppning Hej! Går i funderingar på att skaffa ett eget hästsläp men undrar hur dyrt ett sådant är i drift. Är det dyrt att försäkra? Vad är...
Svar
8
· Visningar
2 443
Senast: incognito
·
Hoppning Hur får jag hästen att sluta hoppa över bommar på marken? Han kan skritta över dom utan problem men så fort man kommer emot i trav så...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: dahlinaren
·
Hoppning Jag har i tidigare trådar skrivit om min hopphäst som är rädd för bommar och hinder. Hon har tidigare tävlat msv med fina resultat men...
2
Svar
23
· Visningar
3 680
Senast: lillaP
·
F
Hoppning Har nu bestämt mig att jag ska göra min hjälm lite snyggare.Ska blinga min GPA Titan hjälm med Swarovski stenar. Men kan inte välja...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 870
Senast: Mettis
·
Hoppning Ja vilka är vilka??? Är det någon som kan säga vilka färger som är vilka?? Svart/gråblå Vit/rökblå Mörkgrön/beige...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: Mettis
·
K
Hoppning Hur långt avstånd är lämpligt när man ska hoppa studs? Hästen är ca 168 cm o har normal galopp..
Svar
9
· Visningar
7 204
Senast: SeagirlM
·
N
Hoppning Hej! Undrar en sak, vad ska man ha för avstånd i travbommar, galoppbommar, studs och kombination till en normal/ngt storgalopperad...
Svar
2
· Visningar
2 109
Senast: Finke
·
M
Hoppning Idag slog en tanke mig - hur blir det om man sätter på ett pelhambett på ett "the difference" träns? Förlorar då både bettet och tränset...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: mickis_z
·
E
Hoppning Har ni nåt tips på övning eller annat som lär/gör så att hästen inte hoppar så högt över oxrar.. Hon gör de inte över nåt annat hinder...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Maadaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur