Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Några enkla frågor, eftersom ämnet kommit upp i en diskussion. Är lång man på shetlandsponny att anse som ovårdat, så att det drar ner...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Lavinia
·
Distans Har hittills endast ridit min häst med helt vanliga järnskor på hovarna. Har inga bekymmer med tappskor - vår hovslagare är toppen på...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
17 019
Senast: mahlmt
·
Körning Hur får man fram vilken storlek det är på en loksele? Grannarna har en liggandes och de var oense om till vilken häst de använt den...
Svar
4
· Visningar
3 665
Senast: Explorer
·
Hoppning Årets kanske dummaste och mest onödiga trådstart.. Ber om ursäkt för det ;) Men så här ligger det till. Jag red på ridskola som barn...
Svar
2
· Visningar
1 532
Senast: nullo-modo
·
Islandshäst Ja hur många är det här inne som kör med sina islandshästar? Kör ni bara för nöjes skull hemma eller tränar och tävlar ni även i...
2
Svar
27
· Visningar
3 955
Senast: Nielaa
·
Dressyr Jag märker att det är mer okej att rida på en stång som är "för löst" spänd jämfört med pessoa. Hur kommer det sig? Borde inte det ge...
Svar
13
· Visningar
2 738
Senast: mily
·
Western Tjohopp. Tänkte det måste finnas de med 2011or??? Har inte en egen men har min systers här på lån närmaste halvåret eller året...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
44 653
Senast: Annie1982
·
Hoppning Någon som har tips om försäljnings stall i tyskland eller holland ? Vill inte ha mellanhänder av andra försäljnings stall i Sverige...
Svar
0
· Visningar
2 402
Senast: bibboni
·
Dressyr Får vuxna rida ponnyer i t.e.x femårschamponat? :)
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: lil-sis
·
Hoppning Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150. I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Lady_S
·
Hoppning Min häst dyker efter hindrena varför gör han det?!?:confused::eek:
Svar
6
· Visningar
1 849
Senast: colowi
·
Trav Finns det någon som kan berätta om den här hästen? Mer än att han var norskfödd 1968? Någon som vet hur avkommorna var, såg ut osv? Bild...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Pegasus63
·
Dressyr Jag tog grönt kort första året kravet kom , men har tappat bort det . Vet ni om det finns reggat nån stans så man kan beställa nytt ?
Svar
8
· Visningar
3 924
Senast: landet
·
  • Låst
Dressyr I senaste Ridsport var en artikel om Knytkalaset, där tidigare deltagare listades. Det slog mig när jag läste den att Sarahenrietta B...
2
Svar
26
· Visningar
5 650
Senast: LenaH
·
Fälttävlan Tittar på lite gamla sändningar från EM och undrar lite saker. Hur höga är hindren i banhoppningen? Hur räknas straffpoängen? Vad...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Mirre
·
Western Hej! Då jag nyligen snöat in på western och funderar på det här med sadlar, finns det sadelutprovare i eller i närheten av Skåne? De jag...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Hallengren
·
Körning För maxad C-ponny. Hon är just nu hagprydnad men drömmer och hoppas hon kan köras i framtiden. Hon har fel i ryggen så får problem med...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: fjordtokan
·
S
Trav min travare är e. Pale Amber - Pershing jag undrar om ni känner till hästar med tex pale amber som pappa. skulle vara kul o höra hur...
Svar
12
· Visningar
3 278
Senast: Halmbal
·
Distans Hej distansfolk! Nu behöver jag lite hjälp här, det handlar om en första distansstart och hur jag kommer dit! Efter att ha tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: annoj
·
Körning Nån gång i livet ska jag lära mig att köra par med mina shettisar. En förutsättning för att lyckas med det är att man har utrustning för...
Svar
12
· Visningar
3 551
Senast: margita2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden