Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Det drar ju igång på riktigt idag för bövelen! :D 5-åringarna idag, startlista. Jag antar att de kommer visa på clipmyhorse.tv som...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 846
Svar
10
· Visningar
3 235
Senast: Nebraska
·
Dressyr Någon som har erfarenhet av ovanstående? T4:an ska vara speciellt framtagen till breda hästar, men T8:an går ju också att ändra bomvidd...
Svar
2
· Visningar
3 028
Senast: Flixies
·
Övr. Grenar Hej! Jag håller på med frihetsdressyr med min lilla shetlandsponny som annars ibland tömkörs. De frihetsdressyr övningar vi håller på...
Svar
0
· Visningar
1 028
Senast: jas96
·
Hoppning Antagligen dagens mest onödiga tråd, men ändå :angel: Tanken slog mig precis då jag läste en av nyhetsrubrikerna idag ("Följ RGB och...
Svar
4
· Visningar
988
Trav Iom att vi har en Grattis-tråd kan vi väl ha en tråd där vi hojtar till när vi har anmält ut till start? :D Jag kan börja med min...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
31 119
Senast: lil-sis
·
Hoppning Är det nån som ska på något roligt meeting nu under sommaren? :):) Själv ska jag bege mig till V-plast, Tingsryd, någon mer som kommer...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Mimsan_
·
Körning Ja folk runt Mälardalen vad tycks om en härlig buketräff i sommar? Vi träffas kör en långtur med hästarna och fikar och sedan på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 710
Senast: Nielaa
·
Hoppning Någon som har bra koll på detta? Vilka punkter bedöms? Vad är maxpoängen? Hur många domare? Nyfiken på hur bra poäng ponnyryttarna i SM...
Svar
8
· Visningar
5 720
Senast: Equilina
·
Tävling Hejsan! Jag är totalt grön på allt som gäller tävlingar och sådant. Men jag har ridit och hållit på med hästar i omkring 20 år, både...
Svar
5
· Visningar
1 649
Senast: BaBoo86
·
Islandshäst Rider idag dressyr på msv nivå men är sugen på att testa islandshäst. Men inte turridning utan "riktig" ridning, träna liksom. Tycker...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Jag vet att man inte bör passträna sina hästar för mycket, men när man är i presis i början av karriären, och man vill träna läggningar...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: yew98fq
·
  • Låst
Dressyr Hur har ni andra det med motivationen nu? De flesta har kanske ridit sista tävlingen eller har bara nån enstaka kvar och det ligger en...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
185 664
Senast: Tulip
·
Islandshäst Jag läser både köpes- och säljesannonser och funderar på om nästa egna häst, den dag min ponny är färdig här på jorden, ska bli en...
2
Svar
30
· Visningar
5 638
Senast: kopur
·
Körning Några enkla frågor, eftersom ämnet kommit upp i en diskussion. Är lång man på shetlandsponny att anse som ovårdat, så att det drar ner...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Lavinia
·
Distans Har hittills endast ridit min häst med helt vanliga järnskor på hovarna. Har inga bekymmer med tappskor - vår hovslagare är toppen på...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
17 010
Senast: mahlmt
·
Körning Hur får man fram vilken storlek det är på en loksele? Grannarna har en liggandes och de var oense om till vilken häst de använt den...
Svar
4
· Visningar
3 661
Senast: Explorer
·
Hoppning Årets kanske dummaste och mest onödiga trådstart.. Ber om ursäkt för det ;) Men så här ligger det till. Jag red på ridskola som barn...
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: nullo-modo
·
Islandshäst Ja hur många är det här inne som kör med sina islandshästar? Kör ni bara för nöjes skull hemma eller tränar och tävlar ni även i...
2
Svar
27
· Visningar
3 950
Senast: Nielaa
·
Dressyr Jag märker att det är mer okej att rida på en stång som är "för löst" spänd jämfört med pessoa. Hur kommer det sig? Borde inte det ge...
Svar
13
· Visningar
2 736
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama