Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min häst är extremt tryck- och skavkänslig. Nu går han med engelsk nosgrimma, normalt spänd (dvs inte hårt åtdragen). På undersidan mot...
Svar
11
· Visningar
1 653
Western I slutet på maj köpte jag ett 11-årigt arabsto, hon var sutten/åkt på men annars helt grön. Första gångerna red jag i grimma, sedan...
2
Svar
20
· Visningar
4 643
Senast: Em-Jay
·
Dressyr Danne håller på att sättas igång av mina medryttare (själv kan jag inte rida pga foglossning). Jag har ordnat ett program för detta som...
2
Svar
22
· Visningar
2 706
Senast: Itzyditzy
·
Islandshäst Hej! Nu står jag inför valet och kvalet om mitt nästa inköp ska bli ytligare ett par boots, eller om jag ska investera i ett par klockor...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Askur
·
Islandshäst Vill ha lite råd: Jag letar fn efter ny häst och har sett en väldigt fin valack som verkar vara min typ av häst men det är en unghäst...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Milene
·
Dressyr Hur ser man vilken modell man har köpt? Fick sadeln utprovad och de sa att de va en Cortina. Men hur ser man egentligen om det är en...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Michis
·
Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: ghost
·
Western Har köpt en Classic Equine ESP pad. Har provat den några gånger och den ligger jättebra på hästen. Men när jag ridit och han blivit...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: sthu
·
Körning Hur fäster jag bakselen? Har en remsele med bred långbrösta och en rockar med bilhjul, inte jättetung men ändå så skulle det kännas...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Presto
·
Western Ni som bor långt ifrån närmaste westernklubb, hur löser ni det? Hur ofta åker ni och tränar osv? Såvitt jag vet är det ingen som rider...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: _FiA_
·
Dressyr Hallo! Letar sadel till en ridskolehäst... Har henne som foderhäst på helgerna, något som ridskolan hittat på ;) Tävlar lite, inriktning...
Svar
1
· Visningar
1 309
Hoppning Hejsan Jag var och handlade härom dagen. Det kommer då fram en jättekonstig farbror (mellan 90 och döden…), han pratar för sig själv...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Kallebus
·
Dressyr Är det så att man inte får tävla med svanhalssporre?? I TR står Sporrar skall vara av metall. Sporrarnas skänklar skall vara släta...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: aramis
·
Dressyr Hej! Har problem med en av mina hästar på tävling. Hon kan gå jätte bra hemma, på träning och på uppvärmning. Sen när vi kommer in på...
Svar
7
· Visningar
3 771
Senast: JustMe
·
Dressyr Eftersom jag av någon underlig anledning ska starta årets första tävling i morgon tänker jag försöka låtsas att det är vår. Jag tävlar...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
54 480
Islandshäst Jag har förstått att det debatterats inom islandshästvärlden huruvida stångbett med tungfrihet skall vara tillåtna eller ej, eftersom...
Svar
14
· Visningar
2 810
Senast: skuggi
·
Western Har haft svårt att hitta en passande sadel till min grova herre, men provade igår en Simco Draft som satt riktigt bra. Men det här med...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: skiesabove
·
Hoppning Vågar knappt lägga ut denna tråden då jag blir totalsågad när jag ber om tips här inne på buke.. Är medryttare på ett 5-årigt sto. Vi...
Svar
6
· Visningar
1 039
Körning Har köpt ett loksele utan draglinor och baksele. Nån som kan tipsa om några bra som fungerar till loksele och som passar standard shettis.
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: Egonson_
·
Hoppning Hej! Ska snart ut och tävla och undrar vart man ser vilket nummer man ska ha på nummerlappen, man ska ju ha ett speciellt nummer men vet...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI