Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: ghost
·
Western Har köpt en Classic Equine ESP pad. Har provat den några gånger och den ligger jättebra på hästen. Men när jag ridit och han blivit...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: sthu
·
Körning Hur fäster jag bakselen? Har en remsele med bred långbrösta och en rockar med bilhjul, inte jättetung men ändå så skulle det kännas...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Presto
·
Western Ni som bor långt ifrån närmaste westernklubb, hur löser ni det? Hur ofta åker ni och tränar osv? Såvitt jag vet är det ingen som rider...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: _FiA_
·
Dressyr Hallo! Letar sadel till en ridskolehäst... Har henne som foderhäst på helgerna, något som ridskolan hittat på ;) Tävlar lite, inriktning...
Svar
1
· Visningar
1 304
Hoppning Hejsan Jag var och handlade härom dagen. Det kommer då fram en jättekonstig farbror (mellan 90 och döden…), han pratar för sig själv...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Kallebus
·
Dressyr Är det så att man inte får tävla med svanhalssporre?? I TR står Sporrar skall vara av metall. Sporrarnas skänklar skall vara släta...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: aramis
·
Dressyr Hej! Har problem med en av mina hästar på tävling. Hon kan gå jätte bra hemma, på träning och på uppvärmning. Sen när vi kommer in på...
Svar
7
· Visningar
3 766
Senast: JustMe
·
Dressyr Eftersom jag av någon underlig anledning ska starta årets första tävling i morgon tänker jag försöka låtsas att det är vår. Jag tävlar...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
54 388
Islandshäst Jag har förstått att det debatterats inom islandshästvärlden huruvida stångbett med tungfrihet skall vara tillåtna eller ej, eftersom...
Svar
14
· Visningar
2 809
Senast: skuggi
·
Western Har haft svårt att hitta en passande sadel till min grova herre, men provade igår en Simco Draft som satt riktigt bra. Men det här med...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: skiesabove
·
Hoppning Vågar knappt lägga ut denna tråden då jag blir totalsågad när jag ber om tips här inne på buke.. Är medryttare på ett 5-årigt sto. Vi...
Svar
6
· Visningar
1 038
Körning Har köpt ett loksele utan draglinor och baksele. Nån som kan tipsa om några bra som fungerar till loksele och som passar standard shettis.
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: Egonson_
·
Hoppning Hej! Ska snart ut och tävla och undrar vart man ser vilket nummer man ska ha på nummerlappen, man ska ju ha ett speciellt nummer men vet...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Buck
·
Övr. Grenar Jag pratade med en vän om att åka med medryttarhästen till Täby galopp nån dag så hon får springa lite. Men blev varnad för att många...
Svar
2
· Visningar
1 622
Senast: mamman
·
Körning Ja nu är jag trött på att jäklas och ha mig så fort jag skall iväg på träningar. Så nu skall jag slå till och köpa mig ett släp med...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Nielaa
·
Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
7 053
Senast: Houdinie
·
Hoppning Hej! Jag är anmäld till min första lokala tävling! Det ska bli kul! Men i den klassen jag ska starta i så är det bara jag och en till...
Svar
3
· Visningar
793
Islandshäst Jag funderar på att betäcka mitt silverssvarta sto så småningom. Jag har kollat runt på olika hingstar, både de som finns inom rimligt...
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: janna
·
Islandshäst Jag har ju börjat drömma så smått om en ny unghäst - om ni skulle få välja stam på en kommande islandshäst, vad skulle ni helst se i...
Svar
18
· Visningar
2 009
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama