VM-tråden

Men SVTs kommentator höll på att förstöra hela sändningen för mig och visst det är roligt med intervjuer men måste personen i fråga visas i helbild också? Jag vet hur Gretzer och resten av de aktiva ser ut och det räcker mer än väl med en liten ruta längst ner, varför skulle jag vilja se en svettig, trött högröd ryttare i bild när det är tre ekipage på banan som är mycket intressantare att följa?

Är det inte dags att ridsporten får en kunnig, intresserad kommentator, Maria Wallberg verkar ju synnerligen duktig och påläst och gör intervjuerna bra. De kunde skickat hem den där Blomquist och låtit Wallberg och Fredriksson skött det själva, det hade nog blivit bättre.

Jag trodde nästan att ytterligare en svensk skulle falla bort idag (enl 10 små negerpojkar-devisen, som detta VM har präglats av), men det var ju bra att båda hästarna gick igenom besiktningen idag. Hoppas nu att de rider ordentligt i em och får avsluta tävlingen på ett bra sätt!

Finns det ingen gräns för antal rivningar man får göra innan det är dags att snällt traska av banan? Blev lite förvånad, 44 fel :eek:

Jag tror inte man har någon gräns i mästerskap eller blir avblåst, för alla vars hästar går igenom vet check ska få möjlighet att fullfölja, bara att fullfölja ett VM är nog väldigt stort för många. Dock så trillar man av är det ju slut ridit i vanlig ordning

Var det någon mer än jag som reagerade över att det tydligen var väldigt svårt att förklara hur det här med straffpoäng fungerar? Jag som är dressyrnisse tycker inte att det är såå komplicerat?

Jepp men jag tröttnade rejält på SVTs kommentatorer, på FEI verkar de ha totalkoll, även att det är på engelska så är det mycket bättre

Ja, jag tror att det är deras kommentatorer man hör på Horse1, han som kommenterade fälttävlansdressyren gillade jag skarpt.

Finns det ingen gräns för antal rivningar man får göra innan det är dags att snällt traska av banan? Blev lite förvånad, 44 fel :eek:

Det är ju ett mästerskap och alla lagmedlemmar behöver komma i mål. (vet ej om det var en lagmedlem dock) men det hade ju varit förödande lagmässigt att blåsa ut någon vid 20 fel.

Såg ett lantligt EM där en svensk lagmedlem hade samma. Tack vare det slutade laget mycket bättre än om hen utgått. Detta var dock ingen lagmedlem men måste ändå vara bättre att kunna säga att jag genomfört ett VM än att jag bröt i hoppningen. Jag tror inte att hästen tog skada.

Är det inte dags att ridsporten får en kunnig, intresserad kommentator, Maria Wallberg verkar ju synnerligen duktig och påläst och gör intervjuerna bra. De kunde skickat hem den där Blomquist och låtit Wallberg och Fredriksson skött det själva, det hade nog blivit bättre.
Fast GF var en katastrof. Massor med sakfel och märkliga kommentarer för de invigda. För de oinvigda var det helt obegripligt, många vänner på Facebook som tröttnade för de förstod inte vad som hände. Dåligt påläst och helt oförstående till att man kunde följa ritterna online hinder för hinder. Märkligt! Varför inte använda tex Viktoria eller Anna H? William N-F debuterade ju i Eurosport.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 500
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur