Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Slänger in frågan snabbt. Citerar ur TR: "Till nationell tävling: För att få starta i Msv A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00%...
Svar
2
· Visningar
1 595
Senast: Zaga
·
Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
5 112
Senast: Devinshed
·
Dressyr Jag behöver lite inspiration inför höstens pay and ride :) Undrar därför hur ni som åker på sånt ser ut, både ni och hästen. Vita...
Svar
11
· Visningar
4 525
Senast: Pyrola
·
Körning Jag har en syntetsele som jag använt till valacken ända sedan han kördes in för två år sedan. Den fungerar bra och jag är väldigt nöjd...
Svar
7
· Visningar
1 451
Senast: Habina
·
Dressyr Nu är jag i full fart och letar sadel! Hjälp mig att hitta en? :) Några krav! - Ska ligga på en rakryggad häst med ganska lång...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: emmeloy
·
Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 707
Senast: Lady_S
·
Trav Jag går i tankar om att köpa en ny träningsvagn nu när hästen har sprungit in pengar för att betala en :) Jag kör just nu med en...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 092
Körning Jag kör mer med min häst än rider nu för tiden och kan inte låta bli att fundera och oroas för fordonsmöten. Hästen har inga problem med...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Gramse
·
Fälttävlan Fick ett mdl på FB från någon som undrade över om man visste ställe där man kunde bo o stalla upp tillfälligt några veckor för en Skåne...
Svar
12
· Visningar
4 179
Senast: Novali01
·
Dressyr Hjälp, har verkligen fastnat i det här med att försöka få till byten med min häst, men har minst sagt kört fast. Hästen har en stadig...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: fio
·
Dressyr sorry, det är långt... Jag har en inriden 4-åring som jag håller på att sätta igång och har lite frågor kring detta som jag hoppas kunna...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Ridaranka
·
Dressyr Hej! Det är såhär, att jag vet vad jag vill bli. Elitryttare. Och nu är jag inte denna ridskoleryttare som säger "jag vill bli...
2
Svar
23
· Visningar
3 628
Senast: Fiorano
·
Hoppning Det är väl inte bara jag som kikar på hoppningen? SVTplay sänder hela dagen! Ganska spännande än så länge, relativt "enkel" bana...
34 35 36
Svar
709
· Visningar
41 018
Senast: LenaH
·
Tävling Blev helt plötsligt sugen på att åka och titta på lite tävlingar, gren spelar väl inte någon större roll men det får gärna vara lite...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Zaga
·
Islandshäst Jag såg i en annan tråd här på forumet att det stod något om speciell "islandshästridning"... Hur upplever ni andra att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 471
Senast: Lobelia
·
Övr. Grenar Finns det hunter pace i sverige? "A hunter pace is a low-key competitive event derived from foxhunting. Teams of two or three riders...
Svar
5
· Visningar
1 605
Fälttävlan Såg att det är 100 dagar kvar idag - bra tid att börja försnacket! :D Vilka tror ni har störst chans att ta plats i laget och hur...
21 22 23
Svar
442
· Visningar
34 764
Senast: mammaBerg
·
Trav Någon som har erfarenhet av avkommor till Dexter Frontline? Hur är dom i psyket, exteriör m.m.
Svar
0
· Visningar
801
Senast: vallevic
·
Trav Jag har en 5årsmärr som i augusti förra året lyckades med konsten att få två yttepytteblödningar i böjsena på BÅDA fram. :eek: Hon...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Cilva
·
Dressyr Någon här som vet om man får tävla endast med ett renskinn under sadeln? Står i TR att man får ha pad av skinn... Grejen är ju att jag...
Svar
4
· Visningar
1 379
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama