Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min häst har aldrig kunnat backa, varken med eller utan ryttare. När man försöker backa drar hon upp huvudet så mkt att huden rynkar sig...
2
Svar
23
· Visningar
2 743
Dressyr Kan vi inte ha en tråd där vi diskuterar olika kameror, objektiv och ger tips på inställningar och dylikt för att ta bra bilder på våra...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 425
Senast: keramin
·
Trav Hejsan! Har tänkt att börja köra mitt kallblod lite mer kontinuerligt, men jag har märkt att han är lite rädd att trampa sig. Han...
Svar
3
· Visningar
2 069
Hoppning Vet nån var man kan få tag i fårludd att sätta fast på hoppgjord? Finns ju en uppsjö med ludd till vanliga gjordar och även hoppgjordar...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: FiaM
·
Hoppning Hej, jag har kollat runt lite och inte fått någon riktigt svar så jag ställer frågan här. 2015 så får man ju tävla ponny tills man är 20...
Svar
8
· Visningar
1 638
Senast: mamman
·
Körning Då tömkörningen har gått så fantastiskt bra så jag fick ett infall och köpte material för att tillverka ett par draglinor att börja köra...
Svar
19
· Visningar
6 909
Senast: Io
·
Dressyr Hej! Bara undrar vart man hittar tränare? Vill så gärna komma vidare i min ridning med min häst, men hittar ingen tränare som kan hjälpa...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Magnum
·
Islandshäst Här presenteras årets föl. :love:
20 21 22
Svar
427
· Visningar
98 209
Senast: Askur
·
Western Så. Nu är det dags. Red min pålla från grunden (har haft ett tinker/varmblodssto) i ca 5 år, hon var i stort sett bara insutten när jag...
Svar
14
· Visningar
1 824
Senast: Scata
·
Western Finns det fjädrande stigbyglar? De där sprenger? Hur mycket fjädrar dom? Har hittills varit nöjd med islandsstigbyglar, då de inte...
Svar
1
· Visningar
741
Hoppning Jag har inte tävlat på måånga år och kände att det var smidigare att fråga här än att läsa sig till :p Min fv hade hört något om...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej Skulle behöva tips på övningar för att få min häst att bli lite kvickare i sina framben. När hon petar så är det till 90 %...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Equilina
·
Körning När jag smort min relativt nya sele förut har jag upplevt skakelgjorden som väldigt svår att förflytta, fick dra rätt rejält för att få...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Manji
·
Western Jag funderar på att istället för att köpa bomlös sadel istället köpa en westernsadel. Sadeln är tänkt att användas till långritt...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Jannice
·
Dressyr Vilken childeric modell liknar mest en Röösli ( hästryggen)?
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: steril
·
Tävling Letar efter den där sidan med alla ponnyer som tagit SM-, NM- och EM-medaljer genom tiderna, men kan inte hitta den... Nån som har...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: shebeen
·
  • Omröstning Omröstning
Islandshäst Vilken färgs häst skulle du välja i första hand? Vi tänker oss att du letar islandshäst. Du hittar en handfull likvärdiga i olika...
2
Svar
39
· Visningar
3 611
Senast: Osterang
·
Dressyr Hejsan! Har en häst som är något känslig i ryggen, och tänkte därför skaffa en syntetsadel. Har funderat på en Genesis, men hittar INGEN...
Svar
11
· Visningar
2 294
Senast: X17
·
Hoppning På pay and jump så hoppar jag min favo ponny/häst. Men känner att han inte orkar hoppa och saktar av, har som högst hoppat 70 cm med han...
Svar
3
· Visningar
1 185
Dressyr Vilka slags tyglar använder du? Vad är det som gör att du föredrar den typen av tyglar framför andra? Använder du olika typer av...
2
Svar
28
· Visningar
2 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka