Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej! Bara undrar vart man hittar tränare? Vill så gärna komma vidare i min ridning med min häst, men hittar ingen tränare som kan hjälpa...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Magnum
·
Islandshäst Här presenteras årets föl. :love:
20 21 22
Svar
427
· Visningar
98 153
Senast: Askur
·
Western Så. Nu är det dags. Red min pålla från grunden (har haft ett tinker/varmblodssto) i ca 5 år, hon var i stort sett bara insutten när jag...
Svar
14
· Visningar
1 822
Senast: Scata
·
Western Finns det fjädrande stigbyglar? De där sprenger? Hur mycket fjädrar dom? Har hittills varit nöjd med islandsstigbyglar, då de inte...
Svar
1
· Visningar
740
Hoppning Jag har inte tävlat på måånga år och kände att det var smidigare att fråga här än att läsa sig till :p Min fv hade hört något om...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej Skulle behöva tips på övningar för att få min häst att bli lite kvickare i sina framben. När hon petar så är det till 90 %...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: Equilina
·
Körning När jag smort min relativt nya sele förut har jag upplevt skakelgjorden som väldigt svår att förflytta, fick dra rätt rejält för att få...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Manji
·
Western Jag funderar på att istället för att köpa bomlös sadel istället köpa en westernsadel. Sadeln är tänkt att användas till långritt...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: Jannice
·
Dressyr Vilken childeric modell liknar mest en Röösli ( hästryggen)?
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: steril
·
Tävling Letar efter den där sidan med alla ponnyer som tagit SM-, NM- och EM-medaljer genom tiderna, men kan inte hitta den... Nån som har...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: shebeen
·
  • Omröstning Omröstning
Islandshäst Vilken färgs häst skulle du välja i första hand? Vi tänker oss att du letar islandshäst. Du hittar en handfull likvärdiga i olika...
2
Svar
39
· Visningar
3 607
Senast: Osterang
·
Dressyr Hejsan! Har en häst som är något känslig i ryggen, och tänkte därför skaffa en syntetsadel. Har funderat på en Genesis, men hittar INGEN...
Svar
11
· Visningar
2 292
Senast: X17
·
Hoppning På pay and jump så hoppar jag min favo ponny/häst. Men känner att han inte orkar hoppa och saktar av, har som högst hoppat 70 cm med han...
Svar
3
· Visningar
1 184
Dressyr Vilka slags tyglar använder du? Vad är det som gör att du föredrar den typen av tyglar framför andra? Använder du olika typer av...
2
Svar
28
· Visningar
2 708
Dressyr Min fråga är om det är tillåtet att tävla dressyr m blingad nosgrimma? Kan inte hitta att det är förbjudet i TR och vit fodring t ex har...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 203
Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783
Islandshäst Har läst om era jättefina framgångssagor och glatts mkt åt era berättelser om hur det går framåt. Och också varit ledsen för er skull...
Svar
18
· Visningar
1 996
Senast: Gry
·
Tävling Jag har flyttar norrut och borde därmed byta klubb. Klubben jag tränar hos arrangerar inga "riktiga" tävlingar, så de får inte utfärda...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Robina
·
Islandshäst Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders islandsföl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: warg
·
Fälttävlan Jag är på g att köpa ny häst och skulle behöva ventilera en fråga med er. Vad tror/tycker ni, är 15 år en för hög ålder att börja med...
Svar
3
· Visningar
1 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka