Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad roligt!

Det viktigaste är att benskydden sitter bra så de inte glider ner i vattnet tex, senskydd o boots funkar säkert kalasbra. Säkerhetsväst är ett måste på i princip alla banor! Bra tyglar som inte blir hala av svett/vatten är en fördel :-)

Ha så kul :-D

Jag och min lilla bruna vän ska på våran första terrängträning nästa vecka! Ska bli jättespännande! Vi har inte hoppat ordentligt på ett år utan mest skuttat någon stock och vatten i skogen och lite sockerbitar i paddocken så något ringrostiga är vi ;)

Vad ska man ha på hästens ben och på sig själv? Vi ska bara hoppa småhinder av lite olika karaktär, använder aldrig benskydd annars men ska jag brodda så vill jag ha något på benen iallafall, kan man ha vanliga senskydd och gummiboots? Ska man själv ha säkerhetsväst?
åtminstone senskydd fram tycker jag, är en billig säkerhet. säkerhetsväst är i regel obligatoriskt.

Kan meddela att vi överlevde träningen i torsdags och det var jätteskojsigt och lite läskigt (tyckte jag iallafall, inte hästen hehe). Första gången jag red med säkerhetsväst på flera år också så kände mig lite som ett kassaskåp, jag höll mig kvar på hästryggen iallafall fast hängde lite löst en gång för pålle bestämde sig att det absolut farligaste hindret var det egentligen mest normala (och enda färgglada) på hela banan - vanliga lastpallar som var målade. Men detta ska vi iallafall göra om fler gånger! :D

redigerade37_53b5c7ea9606ee59692dc839.jpg

redigerade23_53b5c7c0ddf2b3019567f916.jpg

Jag missade Marvin iaf, satt på bänken och snackade när jag såg att hon gick i mål, så hade jag haft koll hade jag ju hunnit ta lite kort :banghead:
Men har lite bilder på @RebeccaJoli iaf! Stannade kvar en hel timme extra för att se @fio också, och så fegar hon ur :rage:

Nåja, där var ett par innan dig jag hade tänkt se också ;) Även om en av dem inte heller kom så långt som dit jag stod utan kom nergåendes genom skogen...

Jag missade Marvin iaf, satt på bänken och snackade när jag såg att hon gick i mål, så hade jag haft koll hade jag ju hunnit ta lite kort :banghead:
Men har lite bilder på @RebeccaJoli iaf! Stannade kvar en hel timme extra för att se @fio också, och så fegar hon ur :rage:

Attans då!
Min pålla var pigg och glad idag, men jag var lite matt. :o Fick ett stopp på stocken upp ur vattnet, jag lyckades inte förbereda henne på att det kom hinder, så hon såg det inte förrän vi stod framför det. Rackarns vad hon drog mot trean och fyran! :bump:

@mily Var tränade du nånstans? Har aldrig sett såna hinder på en terrängbana.

Vi var på Vissmålen i Huskvarna (Jönköping) :) De hoppades få till lite vattenhinder och sånt till nästa år så håller tummarna, finns inte direkt så många ställen i närheten där de har terrängbana så det är roligt!

På tal om ingenting annat, har någon sett en lista på vilka som får åka på Unghäst-VM?

Jag har sett att ägarna/ryttarna till Diabolique och Greyman skrivit att de får åka så det borde ju vara klart. Jag antar att Alice är självskriven också bland 6-åringarna och Fair Mail borde väl också vara aktuell. Men vad är där för 7-åringar? Och hur många platser är där egentligen?

Linda har tackat nej till uvm. Therese Olsson åker väl med sin 7 åring liksom Jonna Friman, sen är jag osäker på om det finns fler 7 åringar på den nivån som kvalat.

3 sexåringar och 12 sjuåring får åka tror jag det var.

"Den går att rida på" är svaret jag fått därifrån. Oklart med statusen på vattenhindret dock, söndrig vattenpump. O_o
Den är möjligen ridbar på tio hinder. Och då får man strunta imarklinje eller rida i högt gräs. Förutom attdet är farligt är det inte värtpengarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka