Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag är glad för jag får vara med på kursens andra dag. :D

Det blir dock några intensiva veckor... Först fjord-SM i Töreboda i fyra dagar, sedan jobba lördagen och 30 mil enkel väg till terrängkurs söndag. Slutligen dressyrtävling helgen därpå. :crazy:

Terrängträning idag i Tranemo! Allt gick bra utan vattnet typ... han har ju alltid varit lite kinkig med vatten och nu med så långt uppehåll så har det kommit tillbaka *tandagnissla* hepp bara att träna och tävla vidare och hoppas på att det inte blir ett allt för svårt vatten i tågarp!

@_Peplis_ Kul att det har gått så bra för er! Har det gått från helt omöjligt till acceptabelt med vattnet, bara så där?

Här är en skåning till, har Dagstorp som hemmaförening. Min pålle är numera pensionär, får ta ett par skutt på terrängbanan för skoj skull. Har en häst som jag hjälper till att träna som jag försöker få intresserad av terräng. Får se hur det kommer gå, han är lite av en fegis ;)
@Matinee Ja eller fast det har ju gått sådär 6år emellan och vi har plumsat runt massor i havet däremellan..Så tror det "botat" henne eller vad man ska säga :)

Var iväg igår igen och tränade. Hon behöver träna på att kunna galoppera fort med kraft och inte som en rädd kanin på flykt eller i banhoppningstempo. Men hon hoppar verkligen allt! Nu ska vi bara trimma på dressyren....

@fio @Larka Jag red 90-klassen. Jag tycker den är normal, schysst och bra men inte superenkel.
Vi hade vad ner och en liten stock ut, och kant på andra vattnet.

@Murray red inte du 100 klassen i tågarp i våras? Hur såg vattnet ut där?

@fio jag var ju där nu i veckan och red. Det "stora" vattnet är ju vad ner på långsida sida och så finns det en liten stock och två större stockar på andra långsidan.
På kortsidan av vattnet var det en stock några m innan vattnet och ett smalhinder några meter efter. Nu vet jag ju iofs om de flyttar om ngt och vilken klass som har vad såklart men ja..

Sen har de ju "lilla" vattnet inne i skogen/den där gropen, det är ju både kant ner och upp och vad från sidan, samt som någon slags bank/trappa eller vad man kallar det på en sida.

• Gilla
Reactions: fio
@fio

Sen har de ju "lilla" vattnet inne i skogen/den där gropen, det är ju både kant ner och upp och vad från sidan, samt som någon slags bank/trappa eller vad man kallar det på en sida.

när jag var där förra året på träning så såg det ut såhär :p
ganska snäv sväng ned för backen och sen är det "nedhopp" ca 1dm ner i vattnet och upphopp upp ur, också 1dm ^_^. typ, så det är typ = stup rakt ner i vattnet enligt vissa hästar...

Jag tror att på det vattnet hoppar man en stock typ ett eller två galoppsprång innan vattnet och det nya vattnet en liten stock ?

Jag tror att när jag red 90 m Athena i Tågarp i höstas så var det en liten stock ner i vattnet (det nya) i 100-klassen. Eller om det var i någon av ponnyklasserna kanske...?
I vilket fall så var det så inflaggat så att man kunde smita runt och gå igenom vattnet på andra hållet innan man hoppade ner om man ville.

• Gilla
Reactions: fio
Och jag är glad för jag får vara med på kursens andra dag. :D

Det blir dock några intensiva veckor... Först fjord-SM i Töreboda i fyra dagar, sedan jobba lördagen och 30 mil enkel väg till terrängkurs söndag. Slutligen dressyrtävling helgen därpå. :crazy:
Åsarna?

/Lady_S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar