@emma-vsm hade inte du oxå planer på att vara med? Tyckte jag läste det någonstans...
Jo jag blev sugen men känner att det är lite mycket pengar. Vi funderar på att arrangera något mindre på hemmaplan, kanske kolla med Jönsson om han vill komma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@emma-vsm hade inte du oxå planer på att vara med? Tyckte jag läste det någonstans...
Ååååå roligt, roligt!!! Nu får jag sätta igång och spara pengar!
Jag vill också åka på kurs! Är så himla less på att inte få hoppa själv och inte kunna göra nåt jag vill!Jo jag blev sugen men känner att det är lite mycket pengar. Vi funderar på att arrangera något mindre på hemmaplan, kanske kolla med Jönsson om han vill komma.
Trodde du hade "gift dig" rikt???
Han på hopptävling förra året, slutade filma efter hinder nr 2.. Ja du rev ju? Varför ska jag fortsätta filma då..
Desto större anledning för mig att spara pengar... så jag kan göra vad jag vill utan att någon lägger sig i.. du vet precis hur jag menar.
Han i vintras: Varför vinner du inte?
Jag: Eeh jag har ingen häst, han är ju skadad
Han: När ska du börja vinna då?
Jag: Ja alltså det kommer ta ett tag att bygga upp hästen så han kan gå fullt ut..
Han: Man tävlar för att vinna.
Jag: Fast.. nä inte alltid, man kan inte vinna varje tävling, dom måste ju utbildas oxå.
Han: Vaddå det är ju jättelågt, det kan jag oxå hoppa.
Jag: Suck... vet du vad, sköt du ditt så sköter jag mitt.
Han: Alla tävlar för att vinna, annars är det meningslöst, man går ju inte in på en plan i fotboll/ishockey med tanken att man ska förlora.
Jag: Alltså... det är väl fan inte samma sak, vi har ju en häst att ta hänsyn till oxå..
Han: Nej, jag förstår inte alls hur du tänker.. du ser bara begränsningar och inte möjligheter, klart man tävlar för att vinna.
Jag: Alltså vi diskuterar inte detta mer nu.
Han: Jag säger bara som det är...
Jag:
Han: Bra, nu har jag fått dig förbannad.. man blir mer motiverad då.
Jag: Dra åt helvete....
Han på hopptävling förra året, slutade filma efter hinder nr 2.. Ja du rev ju? Varför ska jag fortsätta filma då..
Även solen har sina fläckar...
Jag vill också åka på kurs! Är så himla less på att inte få hoppa själv och inte kunna göra nåt jag vill!
Förresten Emma, en av mina ungar vann ert extrapris för "Bästa Horsemanship"! Hon var så glad att jag tror inte vinst av hela klassen hade slagit den glädjen! Vilket superpris! Hälsa dina stallägare, mamma i det huset pratade massor med oss, att det var en kanonidé!
Hela tävlingen var jättebra hos er förutom banhoppningen som var i överkant för svår för de små ryttarna. Alla som stoppade stoppade på samma hinder, polkagrisen, och att ha 4 maxade oxrar som var de bredaste jag sett på ponnyhoppning i 70-80 cm, som hinder 1-4 är ju inte så käckt. Banbyggaren pratade jag med flera ggr o han hävdade att det inte fanns riktlinjer för fälttävlanshoppning..... Jag tror inte han tänkte på att det skulle komma både B, C och D kategori och hoppa på samma hinderhöjd. För D-ponnyerna var det ju mindre problem men för de små...
Ja men framförallt framföra hur bra tävlingarna flöt på! All eloge till er som slet häcken av er i 2 dagar.Vad roligt att ni är nöjda, och jag ska absolut hälsa! Och även framföra kritiken om banhoppningen (fast den kritiken antar jag att banbyggaren redan fått genom dig? Banbyggaren är ingen från klubben och ingen jag pratar med dagligdags, men jag kan framföra till tävlingsledningen).
Si, det var jag. Men min häst är så liten så vi syns inte så bra jag tror jag såg dig skymta förbi inför terrängen men annars var det tunt med kändisar på plats. Kanske på grund av att det inte är så tjockt med fälttävlansfolk när det bjuds en H90 i ett bostadsområde i Göteborg, förutom de få som bor i krokarna då.
"Min" duracellkanin höll hovarna på mattan och krumelurade till sig 47 straff i dressyren, nollade hoppningen och sprang igenom terrängen inom tiden (något jag inte är bortskämd med på honom, det behövs kurvor att gena i för att det ska hända ). Han är verkligen ingen krumelurhäst så oavsett så är det roligt att han har kommit under 50 straff vid två av den här säsongens tre starter, han har mognat sedan jag hade honom senast.
Mindre roligt var att den stora hemma i stallet har gått från klarhet till klarhet, jag red honom en kort stund för första gången sedan efter skadan i lördags och när vi kom hem igår så stod han med ett tjockt lymfangit-ben. Det gick tydligen inte att ta bort salvan ur behandlingen än, testade det två dagar innan. Så nu är det linda, kyla, promenera och medicinera ett par dagar och hoppas att det går ner igen. Jävla skit.