Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag blev sugen men känner att det är lite mycket pengar. Vi funderar på att arrangera något mindre på hemmaplan, kanske kolla med Jönsson om han vill komma.
Jag vill också åka på kurs! Är så himla less på att inte få hoppa själv och inte kunna göra nåt jag vill!

Förresten Emma, en av mina ungar vann ert extrapris för "Bästa Horsemanship"! Hon var så glad att jag tror inte vinst av hela klassen hade slagit den glädjen! Vilket superpris! Hälsa dina stallägare, mamma i det huset pratade massor med oss, att det var en kanonidé!

Hela tävlingen var jättebra hos er förutom banhoppningen som var i överkant för svår för de små ryttarna. Alla som stoppade stoppade på samma hinder, polkagrisen, och att ha 4 maxade oxrar som var de bredaste jag sett på ponnyhoppning i 70-80 cm, som hinder 1-4 är ju inte så käckt. Banbyggaren pratade jag med flera ggr o han hävdade att det inte fanns riktlinjer för fälttävlanshoppning....:confused:. Jag tror inte han tänkte på att det skulle komma både B, C och D kategori och hoppa på samma hinderhöjd. För D-ponnyerna var det ju mindre problem men för de små...:cry:

Trodde du hade "gift dig" rikt???;):idea::D

Desto större anledning för mig att spara pengar... så jag kan göra vad jag vill utan att någon lägger sig i.. du vet precis hur jag menar.

Han i vintras: Varför vinner du inte?
Jag: Eeh jag har ingen häst, han är ju skadad
Han: När ska du börja vinna då?
Jag: Ja alltså det kommer ta ett tag att bygga upp hästen så han kan gå fullt ut..
Han: Man tävlar för att vinna.
Jag: Fast.. nä inte alltid, man kan inte vinna varje tävling, dom måste ju utbildas oxå.
Han: Vaddå det är ju jättelågt, det kan jag oxå hoppa.
Jag: Suck... vet du vad, sköt du ditt så sköter jag mitt.
Han: Alla tävlar för att vinna, annars är det meningslöst, man går ju inte in på en plan i fotboll/ishockey med tanken att man ska förlora.
Jag: Alltså... det är väl fan inte samma sak, vi har ju en häst att ta hänsyn till oxå..
Han: Nej, jag förstår inte alls hur du tänker.. du ser bara begränsningar och inte möjligheter, klart man tävlar för att vinna.
Jag: Alltså vi diskuterar inte detta mer nu.
Han: Jag säger bara som det är...
Jag: :arghh::rage::arghh::banghead:
Han: Bra, nu har jag fått dig förbannad.. man blir mer motiverad då.
Jag: Dra åt helvete....

Han på hopptävling förra året, slutade filma efter hinder nr 2.. Ja du rev ju? Varför ska jag fortsätta filma då..

:banghead:

Ha haha hahahhahahhahahahaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa jag garvar ihjäl mig!!!!!!!:laugh::laugh::laugh:

Han behöver uppfostras. Tar bara sisådär 20 år. Min åker numera med både på meeting o till Zangersheid. Kommer visserligen med "experttips" ang hur man hoppar fram mm men men man kan inte få allt?:angel:

• Gilla
Reactions: fio
Desto större anledning för mig att spara pengar... så jag kan göra vad jag vill utan att någon lägger sig i.. du vet precis hur jag menar.

Han i vintras: Varför vinner du inte?
Jag: Eeh jag har ingen häst, han är ju skadad
Han: När ska du börja vinna då?
Jag: Ja alltså det kommer ta ett tag att bygga upp hästen så han kan gå fullt ut..
Han: Man tävlar för att vinna.
Jag: Fast.. nä inte alltid, man kan inte vinna varje tävling, dom måste ju utbildas oxå.
Han: Vaddå det är ju jättelågt, det kan jag oxå hoppa.
Jag: Suck... vet du vad, sköt du ditt så sköter jag mitt.
Han: Alla tävlar för att vinna, annars är det meningslöst, man går ju inte in på en plan i fotboll/ishockey med tanken att man ska förlora.
Jag: Alltså... det är väl fan inte samma sak, vi har ju en häst att ta hänsyn till oxå..
Han: Nej, jag förstår inte alls hur du tänker.. du ser bara begränsningar och inte möjligheter, klart man tävlar för att vinna.
Jag: Alltså vi diskuterar inte detta mer nu.
Han: Jag säger bara som det är...
Jag: :arghh::rage::arghh::banghead:
Han: Bra, nu har jag fått dig förbannad.. man blir mer motiverad då.
Jag: Dra åt helvete....

Han på hopptävling förra året, slutade filma efter hinder nr 2.. Ja du rev ju? Varför ska jag fortsätta filma då..

:banghead:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Idag har lilla mörka grå verkligen fått bekänna färg! Var hemma hos Johan och terrängtränade, han fick hoppa dubbelt så höga hinder som han är van vid haha.. samt smalhinder, alltså rejält smalt och inga infångare fick vi ha heller utan enbart skänklarna, galopperade genom 2 vatten och hoppa stock efter vatten, dike och snedställt räcke på diagonalen med ett galoppsprång mellan, rejält upphopp och nerhopp, han glömde bakkärran i upphoppet, det tog tvärstopp så jag föll av, men hoppade upp igen och tog om det, vilket gick bra. Han är grymt duktig, hoppade allt utan vidare, lite vingligt mellan linjerna såklart! Måste bara få ut halsen mer.. blir lite att han blir stark och då tar jag för mkt och då blir halsen kort och galoppen sjutton mil stor.

Sen var det superstjärnans tur.. alltså ljusgrå, vilken stjärna han är :love: Men satan vad ringrostig jag är när det gäller att komma till ridning ordentligt, märks att jag inte tävlat på läääänge! Fick bra hjälp som vanligt, det är så värt att åka dit! Men jag hittade ridningen till slut och fick rida på ordentligt på en grym sunken road och stockkombination i uppförsbacke med ett galoppsprång, går ju inte att dutta runt på ett sådant hinder! Nu är jag grymt taggad till första start på söndag!

@the_connemara Lilla mörkgrå kommer ju med på sommarkursen, sen eventuellt startar han i Öveds. Får se, det är ju inte säkert han blir ft-häst detta året. Han hoppar grymt bra oxå och ska han säljas får man bättre betalt för grymma hopphästar än fälttävlanshästar.

Jag vill också åka på kurs! Är så himla less på att inte få hoppa själv och inte kunna göra nåt jag vill!

Förresten Emma, en av mina ungar vann ert extrapris för "Bästa Horsemanship"! Hon var så glad att jag tror inte vinst av hela klassen hade slagit den glädjen! Vilket superpris! Hälsa dina stallägare, mamma i det huset pratade massor med oss, att det var en kanonidé!

Hela tävlingen var jättebra hos er förutom banhoppningen som var i överkant för svår för de små ryttarna. Alla som stoppade stoppade på samma hinder, polkagrisen, och att ha 4 maxade oxrar som var de bredaste jag sett på ponnyhoppning i 70-80 cm, som hinder 1-4 är ju inte så käckt. Banbyggaren pratade jag med flera ggr o han hävdade att det inte fanns riktlinjer för fälttävlanshoppning....:confused:. Jag tror inte han tänkte på att det skulle komma både B, C och D kategori och hoppa på samma hinderhöjd. För D-ponnyerna var det ju mindre problem men för de små...:cry:

Vad roligt att ni är nöjda, och jag ska absolut hälsa! Och även framföra kritiken om banhoppningen (fast den kritiken antar jag att banbyggaren redan fått genom dig? Banbyggaren är ingen från klubben och ingen jag pratar med dagligdags, men jag kan framföra till tävlingsledningen).

Vad roligt att ni är nöjda, och jag ska absolut hälsa! Och även framföra kritiken om banhoppningen (fast den kritiken antar jag att banbyggaren redan fått genom dig? Banbyggaren är ingen från klubben och ingen jag pratar med dagligdags, men jag kan framföra till tävlingsledningen).
Ja men framförallt framföra hur bra tävlingarna flöt på! All eloge till er som slet häcken av er i 2 dagar.

Herregud vad längesedan jag tävlade kändes det som i går... eller jo det var ju längesedan. Red dressyren i hoppsadel och red lätt hela programmet fick 52 straff, helt ok med tanke på att vi inte direkt ridit någon dressyr. Hoppningen var felfri, hade glömt broddar!!! så halt på banan.
Terrängen banhoppade vi runt, dels för vi har en uppbyggnadsperiod framför oss innan vi kan galoppera på, ska ju tillbaka till vet och lysa fästena i juli och då ska vi ha kommit upp till ett riktigt tempo och dels inte hade några broddar. Red för mesigt och fick ett skitstopp då han tittade på någotvetintevad. Bör ge mig ut på några riktigt stora hopparenor för att träna på tävlingsatmosfären..... den får man inte mycket av i urskogen! Så funderar på att rida någon klass på svindyra Åbytravet. Mkt trevlig tävling iallafall i Askim. Såg i resultatlistan att @Undret var placerad men såg inte röken av henne under tävlingen. Konstigt? Världens minsta tävlingsplats i fälttävlan liksom....

Si, det var jag. Men min häst är så liten så vi syns inte så bra :angel: jag tror jag såg dig skymta förbi inför terrängen men annars var det tunt med kändisar på plats. Kanske på grund av att det inte är så tjockt med fälttävlansfolk när det bjuds en H90 i ett bostadsområde i Göteborg, förutom de få som bor i krokarna då.

"Min" duracellkanin höll hovarna på mattan och krumelurade till sig 47 straff i dressyren, nollade hoppningen och sprang igenom terrängen inom tiden (något jag inte är bortskämd med på honom, det behövs kurvor att gena i för att det ska hända :p ). Han är verkligen ingen krumelurhäst så oavsett så är det roligt att han har kommit under 50 straff vid två av den här säsongens tre starter, han har mognat sedan jag hade honom senast.

Mindre roligt var att den stora hemma i stallet har gått från klarhet till klarhet, jag red honom en kort stund för första gången sedan efter skadan i lördags och när vi kom hem igår så stod han med ett tjockt lymfangit-ben. Det gick tydligen inte att ta bort salvan ur behandlingen än, testade det två dagar innan. Så nu är det linda, kyla, promenera och medicinera ett par dagar och hoppas att det går ner igen. Jävla skit.

Si, det var jag. Men min häst är så liten så vi syns inte så bra :angel: jag tror jag såg dig skymta förbi inför terrängen men annars var det tunt med kändisar på plats. Kanske på grund av att det inte är så tjockt med fälttävlansfolk när det bjuds en H90 i ett bostadsområde i Göteborg, förutom de få som bor i krokarna då.

"Min" duracellkanin höll hovarna på mattan och krumelurade till sig 47 straff i dressyren, nollade hoppningen och sprang igenom terrängen inom tiden (något jag inte är bortskämd med på honom, det behövs kurvor att gena i för att det ska hända :p ). Han är verkligen ingen krumelurhäst så oavsett så är det roligt att han har kommit under 50 straff vid två av den här säsongens tre starter, han har mognat sedan jag hade honom senast.

Mindre roligt var att den stora hemma i stallet har gått från klarhet till klarhet, jag red honom en kort stund för första gången sedan efter skadan i lördags och när vi kom hem igår så stod han med ett tjockt lymfangit-ben. Det gick tydligen inte att ta bort salvan ur behandlingen än, testade det två dagar innan. Så nu är det linda, kyla, promenera och medicinera ett par dagar och hoppas att det går ner igen. Jävla skit.

Ni var jätteduktiga! Såg iofs bara banhoppningen men det såg mycket stabilt ut!
Ena stallkompisen som var med blev överlycklig för sin första placering med den hästen så vi hade en mycket bra dag vi med :banana:

10441407_10152481867861797_830223167686994580_n.jpg

Äsch fel tråd... behöver vi verkligen en snacktråd och en filmtråd här hahaha...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Skötsel av utedass
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar