Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha så var årets första dopp avklarat. Hade ock tänkt mig något annat än i Kindas vattenhinder...

Hästen var så himla fin och taggad och bjöd fint vilket gjorde att jag slarvade och inte tog tillbaka tillräckligt innan vattnet, vilket resulterade i tvärnit och ofrivillig, blöt avsittning.

Resten av tävlingen är jag dock väldigt nöjd med :)

Kunde inte ta så många bilder, det var träning på gång så ville ju inte så klart störa. Tar fler bilder imorgon tänkte jag :)

2014-05-01165006_zps84e66fcf.jpg

2014-05-01165032_zpsd21112a8.jpg

2014-05-01165510_zps7ceb288e.jpg

2014-05-01165648_zpsc49fbe4f.jpg

2014-05-01165744_zps462f2630.jpg

2014-05-01170155_zps7efa4bde.jpg

2014-05-01170217_zps34a3aab3.jpg

2014-05-01170255_zps5d95b792.jpg

2014-05-01170553_zpsd42cbbdd.jpg

2014-05-01170701_zps1996bf66.jpg

2014-05-01170724_zps91fa9d32.jpg

2014-05-01171021_zps657b8838.jpg

2014-05-01171055_zps720ee225.jpg

Men vattnet såg väl inte ut så i somras, eller menar du coffin? Du såg ingen triplebrush i 100 klassen iallafall?
Näe ingen triplebrush! Och iaf var dessa hinder inflaggade i somras som 100 klass, inte det som Matinee visar för då är ju vattnet från andra hållet och det var det inte. Var ju där med ponnyn så häst gick ju dagen innan men jag tittar ju alltid efter hästbanorna så jag tror inte jag kommer ihåg så fel...

@Matinee tack!!

Hmm nä det där vattnet såg väl lite överkursigt ut för 100 klass.. smalhinder-böjt spår-ihopp över räcke till vattnet och sen avsluta med hindret uppe på kullen a,b,c ?? Varför i hela friden är det gul markering på de hindren? Det brukar ju vara med i 1* klass. Men visst inga problem, vi hoppar det om vi måste!

Jag tänkte mer på att det har varit hus- ihopp över lilla stocken ner till vattnet. Det man ser på motsatta sida. Tror jag sett någon video på det.

@Matinee tack!!

Hmm nä det där vattnet såg väl lite överkursigt ut för 100 klass.. smalhinder-böjt spår-ihopp över räcke till vattnet och sen avsluta med hindret uppe på kullen a,b,c ?? Varför i hela friden är det gul markering på de hindren? Det brukar ju vara med i 1* klass. Men visst inga problem, vi hoppar det om vi måste!

Jag tänkte mer på att det har varit hus- ihopp över lilla stocken ner till vattnet. Det man ser på motsatta sida. Tror jag sett någon video på det.
Ja det ser du nog även på den videon jag la ut, fanns en annan som visade exakt det du skriver o jag är 99% säker på att det var så förra året med.

Fotade allt möjligt just för att få ge en överblick, de flesta saknade färger. Kan vara att de tre hindern vid vattnet är orangea. Solen har blekt de lappar som satt kvar så de gula och orangea ser likadana ut. Många av hindren är flyttbara så det kommer nog ändras en del just runt vattnet sen.

Tack Matinee! Jag har dock bestämt mig för att rida i Askims 90 klass istället samma helg, känns dumt att åka 30 mil när det faktiskt finns en tävling på hemmaplan även om det inte är samma klass. Hajjerna har ju en pay and cross den 24 oxå som jag rider och sen blir det Tågarps 100 klass i mitten av juni!!

Tack Matinee! Jag har dock bestämt mig för att rida i Askims 90 klass istället samma helg, känns dumt att åka 30 mil när det faktiskt finns en tävling på hemmaplan även om det inte är samma klass. Hajjerna har ju en pay and cross den 24 oxå som jag rider och sen blir det Tågarps 100 klass i mitten av juni!!

Hur är Tågarps 100-bana? Tror inte att jag har gått den nån gång.

Jag och min tränare ska åka ner till Skåne på onsdag och träna i Dagstorp. Tyvärr ingen hästskötare/markservicepersonal som kunde följa med. Folk jobbar, och mina pensionerade föräldrar har plötsligt fullt upp jämt! :D:p

Ingen aning, var 100 år sedan jag red den 100 klassen och dom har nog ändrat rätt mkt sen dess

Hur är Tågarps 100-bana? Tror inte att jag har gått den nån gång.

Jag och min tränare ska åka ner till Skåne på onsdag och träna i Dagstorp. Tyvärr ingen hästskötare/markservicepersonal som kunde följa med. Folk jobbar, och mina pensionerade föräldrar har plötsligt fullt upp jämt! :D:p

Vilken tid ska ni träna?

Tjoho, hemma efter en heldag i stallet, på vägen och på träning!
Väldigt nyttigt för oss, bra för hästen att se lite nya banor och hinder, och väldigt bra för mig att träna på att rida henne när hon blir lite tittig och står emot som hon aldrig gör hemma.
Vi hoppade lite spridda hinder som brukar ingå i debutantbanan, sunken road, några trixiga hus med det första uppe på en kulle efter en skymd kurva. En stor rotvälta och lättklass-vattnet.

Det värsta är att åka hem igen 3 timmar. :yuck:

Hoppar in här i tråden från ingenstans :) Var i Tågarp och red vår första träning efter flera års uppehåll igår (pga föl och att jag gett upp hoppet att få hästen att hoppa vatten på nya platser). Men döm om min förvåning när hästen plumsar rakt i först det stora vattnet och sen det andra mörka äckliga vattnet nere i "gropen" (i nedförsbacke bland en massa träd) på Tågarps bana, där hon aldrig varit förut. När jag red på det i galopp fick jag tom sitta emot och bromsa för hon inte skulle hoppa för stort ut i vattnet!!
Min häst fattade snabbt vad det handlade om, och var en härlig liten tiger på övriga hinder, så nu är vi anmäla till H90 där 14 juni. Någon annan skåning här i tråden?

@_Peplis_ jag är också skåning men har inte varit ute på någon terräng alls i år eftersom den ena fälttävlanshästen nästan är såld och den andra har Kissing Spines... Får se om jag vågar mig ut med stolliga dressyrdjuret såsmåningon.

@_Peplis_ Kul att det har gått så bra för er! Har det gått från helt omöjligt till acceptabelt med vattnet, bara så där?

Här är en skåning till, har Dagstorp som hemmaförening. Min pålle är numera pensionär, får ta ett par skutt på terrängbanan för skoj skull. Har en häst som jag hjälper till att träna som jag försöker få intresserad av terräng. Får se hur det kommer gå, han är lite av en fegis ;)

Har bokat sommarkursen i Flyinge i år igen, hoppas på ett bättre utfall detta året än förra året då det slutade med en skadad häst :p Denna gången tar jag även med lilla mörka grå, dock kommer jag inte rida dressyren med någon av dom utan lilla grå kommer gå ett hoppass och ett terrängpass och stora grå kommer gå ett hoppass och 2 terrängpass, sen tänkte jag tävla i Övedskloster som ligger i anslutning till den veckan. Ååååå roligt, roligt!!! Nu får jag sätta igång och spara pengar!

:cry: :banghead: Ulf Johansson kommer och håller kurs 3 timmars bilresa från mig och så jobbar jag den lördagen! :banghead: Jag som var så himla sugen att börja hoppa terräng med stoet igen. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka