Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
behöver du bara box så har jag en box ledig, och ngn hage ;). och med bil är det ca 30min till både revinge och flyinge, lite längre till tågarp men inte mer än en timme.
(nej ingen reklam, hoppas bara på att @emma-vsm har släp för 2 hästar så man kan åka snålskjuts :angel:)

Åh vad snällt av dig. Jag ska räkna och fundera.Dessvärre kan jag bara köra en häst..

behöver du bara box så har jag en box ledig, och ngn hage ;). och med bil är det ca 30min till både revinge och flyinge, lite längre till tågarp men inte mer än en timme.
(nej ingen reklam, hoppas bara på att @emma-vsm har släp för 2 hästar så man kan åka snålskjuts :angel:)

Om jag är ledig när det vankas tävling på Flyinge och kan rida där så hyr vi gärna in oss i år igen, inte alltid det finns pool vid inkvarteringen :D

@Murray det kan hända att det går bra, boende för häst går bra, mindre bra för människor. men går nog att ordna ngt. mina föräldras hus så får prata med dem, om ni inte vill tälta ;).

slänger jag ut mina över natten så har jag plats för 3, annars så står en box tom nu. (de blir nog bara glada, är knappt de vill gå ifrån gräset.)

Boxarna är ca 3×4m i kvm och takhöjden är godkänd för hästar som är 160cm i mkh (vilket vi fuskar med, 15 cm hit eller dit :p)

Jag vill också vara med. Jag vill också planera för ny termin på ft-banorna. Suck. Är så fruktansvärt trött på ben som inte vill samma sak som resten av min kropp och själ.:arghh:

*kl*

Gärds är inställt, så jädra typiskt! Fortfarande INGEN som vet hur Dagstorps 100 klass ser ut idag? Har nog inte ridit 100 klass där på .... eeh om någonsin?

Igår var vi på terrängbanan igen och skuttade runt.. fick till uthopp till smalhinder, smalhinder som in/uthopp till vattnet. Kombination in i vattnet, räcke-två galoppsprång till lilla stocknerhoppet -Lite vanliga kombinationer och annat, som räcke-böjt spår till spets. Ljusgrå känns väldigt fin och taggad. En månad kvar till första ft! Så grymt skönt att kunna ändra och hoppa det man själv vill och att man inte behöver ta hänsyn till andra.

Jag var själaglad när jag körde hem för han kändes helt grymt fin.. säg den lycka som varade, precis när jag hade svängt ut på E20 exploderade ett däck på transporten..åååå fick masa mig till min avfart i 20 km /timmen (doggyfabriken) och svängde in där och fick hjälp.

@fio Komsi komsi till Åkerbo :D Vad härligt att Ljusgrå är på g igen :bump:

Det här med släpvagnar suger, ska åka strax och hämta min som har fått ny kulhandske mm - plånboken jublar :arghh: NOT.

Nä Åkerbo lockar inte överhuvudtaget, jag rider en hopptävling hemmavid istället det datumet. Dagstorp blir perfekt som första start, bra riktiga dressyrbanor på grus, superfin hoppbana och terrängbana mestadels med sandunderlag.

Jag rider på Dagstorps anläggning varje dag så kan ge rapport med bilder om så önskas. :)
Där är en del nya byggen på gång. Mycket måste fixas efter röjningen och stormarna i höstas.

Ja gärna bilder på ALLA 100 klass hinder ;) Nä men kolla efter gul numrering och ta kort på det som ser svårt ut :D TACK!

Där är inga färger/nummer uppsatta, men jag kan ta bilder på lite allt möjligt. :) Tror jag har lite koll på vilka det är, rider själv bara 90 än så länge.

• Gilla
Reactions: fio
Jag vill oxå rida på Dagstorps anläggning varenda dag... vilket jäkla fusk! Men man tröttnar väl på det oxå till slut ;)

När jag var där i somras så var väl detta det mest kluriga på 100 banan:

För övrigt fin bana o inte speciellt svår.

Men vattnet såg väl inte ut så i somras, eller menar du coffin? Du såg ingen triplebrush i 100 klassen iallafall?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka