Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår och sommartråden

Vi går ut första gången i Tranemo, nära och bra. Sedan får jag lägga terminen allt eftersom vad schemat från jobbet säger (nytt jobb from maj med nytt schema, jag vet inte hur flexibla de är än).

Vi var ute på terrängbanan första gången igår. Eftersom hästen går under epitet som "Prins ADHD" och "Herr bokstavskombination" (samt inte har gått att rida ut på ordentligt på hela vintern pga ren självbevarelsedrift) så hade jag inte så jättehöga förväntningar. Men han har mognat! Ganska mycket bock och skutt med han bjöd på hinder, hoppade avslappnat och var till och med draghjälp genom coffin och vatten. Jag har aldrig sett honom så nöjd och lugn på en terrängbana, det var som om jag fick se den där hästen som jag har vetat finns därinne och längtat efter att kunna dra fram under de senaste åren :love:

Sedan blir det väl mer spänt på tävling med funktionärer och miljoner andra saker att titta på. Men han skärpte sig inte ens i lugnet på träningar förra året så oavsett är det ett framsteg.

Svar: Ingen aning, ingen aning och ingen som helst aning

:D

Lilla mörkgrå har jag anmält till en startfälttävlan 10 maj i plönninge, perfekt med 60 cm hoppning och terräng, om inte han blir klar tills det så får ljusgrå starta upp där..

Annars kanske ljusgrå får starta i Gärds i slutet av maj, det vet jag i mitten av maj :)

Ja men Gärds .. nu tänker jag helt fel.. jag har ju FLYTTAT!!! Så då blir det ju närmare för mig med Åkerbo som är samma helg..

Vad fan , det är närmare till Norrland än Skåne nu.. inte bra, inte bra :arghh:

Fast iof så gillar jag Gärds, så det kan ju vara värt en timme extra ändå! Hur ser det ut i Åkerbo? Lerigt?

Senast ändrad:

Jag har asnära till Tranemo, men där kan jag såklart inte rida hahaha! Nejdå jag kan bara rida på de tävlingar som är 100 mil bort :cautious:

Ja men det var ju skönt att han skötte sig!!

I alla fall...

Kan man bli mer avundsjuk på Er alla som har hästar igång på någorlunda hyfsad nivå när man kollar in tävlingsterminen och den nya touren.. Tror nog detta årets tävlingstermin är den bästa som någonsin presenterats i Sverige hittills!!

Grattis till Er :D

Får kanske starta upp min gamle igen :p

Ikväll var vi ute på första utomhusterrängen sen skadan i juli. Hästen var supertaggad och jag hade fullt upp med att försöka styra, hon gjorde sina egna svängar...

Svårt att få bra språng med häst som far runt, och jag kände att jag hade för små broddar. Men efter att vi hoppat en liten bana med 6 hinder blev hon mer ridbar och vi avslutade med ett jättefint språng på den stora graven som vi hoppade för första gången idag.

Kul att hon är pigg och glad iaf! :bump:

Klart man får vara lite för glad när man har varit borta så länge :D Kul att ni är på g igen :bump:

Ja men Gärds .. nu tänker jag helt fel.. jag har ju FLYTTAT!!! Så då blir det ju närmare för mig med Åkerbo som är samma helg..

Fast iof så gillar jag Gärds, så det kan ju vara värt en timme extra ändå! Hur ser det ut i Åkerbo? Lerigt?

Hahaha Norrland.... Åkerbo kan vara lerigt om det har regnat väldigt mycket, annars är det mycket fint där!
Kom dit så jag får se er live, komsi komsi :D

Kul att han har mognat, han är ju så läcker när han gör rätt saker ;)
Hoppas verkligen att det håller i sig på tävling också!

Haha, koll på läget? :D

Kan du inte trolla så det blir lite fälttävlan här uppe i sådana fall? :angel: Har blivit tipsad att Bollnäs ligger "nära" (eh, 30 mil!) men vem åker på en debutantfälttävlan som första terrängträning... Tror inte ens att jag får det, vill minnas att det där terrängkortet ställer till det för oss. :p

Uäck, säsongsstarten struken. Säkerligen kommande starter också under "början" på säsongen. Hoppas mest på komplikationsfri återhämtning och kanske ett par starter framåt sommaren om allt går som det ska nu. Får dock disciplinera "min gamla" i Tranemo och kanske någon mer start efter det (dock endast i debutant eftersom jag inte hinner sitta på honom innan utan får möta upp hästen på tävlingsplatsen). Och ska se om jag kan skaka fram något att rida på hemmavid så att jag inte tappar det helt.

Igår åkte jag till terrängbanan på hajjerna och duttade runt på småhinder, gravar och vatten och upp och nerhopp. Perfekt att kunna hyra banan och hoppa runt helt själv och göra precis som man vill. Ljusgrå var avslappnad och fin..kanske inte jätteupphetsad över att hoppa 70cm men det är det vi får göra för tillfället! Ska satsa på att komma dit regelbundet...tar ju typ en halvtimme att köra. Jätteglad för att kunna träna terräng på ett lätt och okomplicerat vis!
@Undret du har väl inte heller så långt? Behöver en ryttare som draghjälp när lilla mörka grå ska med! Säg gärna till om du är på G nån dag.

@fio Min står ju tyvärr på kliniken och ska utvärderas imorgon. Så jag har inget att rida på (tyvärr i samband med att jag själv är mer på g och har mer tid att lägga på hästarna än på väldigt länge). Så det dröjer tills jag är på hajjerna, annars hade jag tänkt att jag skulle åkt dit i veckan som kommer.

Vi hade säsongspremiär i Mantorp på långfredagen och wiiiiie! så kul det var :D

Lilla ponnyhästen har fått upp farten och fick tom tidsfel i terrängen pga för fort, yay!
Han kändes så himla fin, avspänd och framåt och jag behövde bara lägga i växeln och styra (och bromsa sista tredjedelen av banan iofs :D).
43,5 straff i dressyren + ett sketet nedslag + felfri terräng räckte till en 4e plac i 90-klass.
Nu blir det 100-klass framöver, tror att det kommer att bli hur bra som helst :bump:

Se så fort han springer! :rofl:
DSC02068_redigerad-1.jpg

@Undret jo men vi är inte på g än iallafall.. eller så får du låna valfri grå att träna på..:sneaky:

Mörkgrå har ju vilat lite för han håller på och växer.. har börjat sätta igång och han känns helt fördjävlig.. traven känns som typ tölt eller något annat otaktmässigt, tur att galoppen känns bra iallafall!

Är det någon mer som ska till Kinda 1 maj? Jag såg nu att dressyren går på 40-bana :nailbiting: Förstår inte alls hur jag ska kunna lotsa runt fröken där..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka