Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag har inte tävlat på många år, och när jag tävlade sist så fanns inte TDB, därför känner jag mig väldigt grön på området igen. Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 440
Senast: Kallebus
·
Tävling Hej, Jag är lite nyfiken på vad de olika klubbarna i Sverige har för olika typer av morötter eller piskor för att motivera sina...
2
Svar
27
· Visningar
5 049
Senast: Askur
·
Körning Jag har planer på att börja tävla, främst dressyrkörning, nästa år. Jag kikar på propositioner på TDB där står det t.e.x. klass LB, och...
Svar
6
· Visningar
1 280
Senast: Anna_
·
  • Låst
Fälttävlan Nu är det fan dags !!! Solen skiner, det är 7-8 plusgrader ute och terrängträningarna har dragit igång!! Nu vägrar jag skriva mer i höst...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
16 751
Senast: LenaH
·
Tävling Skulle uppdatera hästlicensen för i år, tänkte impuls-anmäla till en tävling nästa helg. Hästen hade licens förra året. Jag lyckades...
Svar
3
· Visningar
1 445
Distans Räknas Clear Round in under "2 st godkända ritter 40-79 km"...
2
Svar
33
· Visningar
6 418
Senast: CK
·
Tävling Hur i hela friden ändrar jag en amälan i TDB?
Svar
4
· Visningar
2 522
Senast: fio
·
Dressyr hej där! Jag är en 13 årig tjej som ridit i ca 2 år. Just nu har jag en medryttarhäst som jag tränar ca 4 gånger i veckan, jag tycker...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Waco
·
Fälttävlan Jag tänkte att åka och fotografera fälttävlan för första gången nu på söndag, men jag blir lite osäker på hur långt från anläggningen...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Pazuzu
·
Islandshäst Enligt en artikel på Eiðfaxi.is har Orri frá Þúfu avlivats vid en ålder av 28 år. Han fick en skada på halsen i mars som inte ville läka...
Svar
3
· Visningar
5 325
Senast: Lona
·
Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 851
Senast: Snowball
·
Fälttävlan Jag fick i kväll reda på att min gamla Besse som är född 1985 i sin bästa ålder tydligen ska ha tävlat upp mot nationell ponnyfälttävlan...
2
Svar
24
· Visningar
3 148
Islandshäst Har försökt hitta information men lyckas inte.. Vet ju att det bara är tränsbett som är tillåten i lätt klass, men spelar det någon roll...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Jonaz
·
Islandshäst Nu kan jag inte dra ut på det längre, det är dags att prova ut en sadel till lilleman! Fastnade för dessa sadlar men tänkte höra med er...
Svar
3
· Visningar
2 813
Senast: Snurre
·
Dressyr Min häst har aldrig kunnat backa, varken med eller utan ryttare. När man försöker backa drar hon upp huvudet så mkt att huden rynkar sig...
2
Svar
23
· Visningar
2 740
Dressyr Kan vi inte ha en tråd där vi diskuterar olika kameror, objektiv och ger tips på inställningar och dylikt för att ta bra bilder på våra...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 417
Senast: keramin
·
Trav Hejsan! Har tänkt att börja köra mitt kallblod lite mer kontinuerligt, men jag har märkt att han är lite rädd att trampa sig. Han...
Svar
3
· Visningar
2 068
Hoppning Vet nån var man kan få tag i fårludd att sätta fast på hoppgjord? Finns ju en uppsjö med ludd till vanliga gjordar och även hoppgjordar...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: FiaM
·
Hoppning Hej, jag har kollat runt lite och inte fått någon riktigt svar så jag ställer frågan här. 2015 så får man ju tävla ponny tills man är 20...
Svar
8
· Visningar
1 634
Senast: mamman
·
Körning Då tömkörningen har gått så fantastiskt bra så jag fick ett infall och köpte material för att tillverka ett par draglinor att börja köra...
Svar
19
· Visningar
6 883
Senast: Io
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama