Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Hej! Nästa helg ska jag på meeting, åker dit på fredagseftermiddagen och rider 2 starter på lördagen, en start på söndagen. Dock har jag...
Svar
5
· Visningar
2 270
Senast: FiaM
·
Dressyr På senaste har den här frågan poppat upp från flera olika håll och vi har pratat "när kan man rida egentligen?". Jag vet ju att då jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 020
Senast: Houdinie
·
Islandshäst Hej bästa sättet att rida för att bygga muskler? Speciellt ryggmuskler?
Svar
5
· Visningar
1 333
Islandshäst Jag vill skaffa ett bellöst träns, men har sett att det finns olika altenativ. Jag vill kunna tävla i lättklass med tränser så hackamore...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Rolle
·
Islandshäst Någon som har erfarenhet av den bomlös sadeln eques pad? Berätta vad ni tycker om den
Svar
0
· Visningar
627
Senast: tinis88
·
Dressyr Hej, Min ponny behöver ny remontnosgrimma. Köpte ny lackade aachen nosgrimma i somras efter att ha provat rida på en ca 3 månader, och...
Svar
18
· Visningar
3 293
Islandshäst Ni som testat Tönn Gel, Top Reiter (med stora knästöd) och även Diddi special sadlarna, vilken tycker ni är bäst och varför? :) (Jag...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: skuggi
·
Dressyr Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig...
Svar
1
· Visningar
548
Senast: Billy
·
Dressyr Eller gäller samma som på riktig tävling?
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Magnum
·
Övr. Grenar Ska anmäla mig till steg 2 till nästa år för att bli amatörtränare (ska gå 1:a nu i höst och håller på med praktik). Är det någon som...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: tolksele
·
Western Westernsadlar är så otroligt snygga!:love: Nu vill jag gärna se bilder på era sadlar. Här är min Continental:
2 3
Svar
45
· Visningar
11 621
Senast: Vogue
·
Islandshäst Jepp helt seriös fråga:D Det flytter bara fram i tölt (den ska inte ens vara bra på att tölta) och antingen går det bara fortare eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 000
Senast: Reykur
·
V
Hoppning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har en unghäst som blir 6 nu i sommar. Jag själv är smått hopprädd och är väldigt nervös för att min...
Svar
17
· Visningar
4 176
Senast: Panamera
·
Trav Var ute med fyraåringen igår. Körde en långsamtur på omkring 8 km. Efter drygt halva vägen började hon gå orent fram. Detta upphörde...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: jany
·
Z
Hoppning För ett tag sedan hoppade jag med min sköthäst, missförstod honom och manade på honom vilket gjorde att han hoppade ändå med följd att...
Svar
16
· Visningar
1 936
Senast: Speedway
·
Dressyr För er som vill visa era fina träns/ kandar och för er som vill kika :D . -Tänkte att det är kul att se vad ni andra har för fint :)
8 9 10
Svar
189
· Visningar
51 340
Senast: Magica
·
Dressyr Som rubriken... Hur lång tid kan man säga att det tar att träna en häst från viloform (gått lugnt ca ett år, sen sommarvila) till att...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Aionee
·
  • Omröstning Omröstning
Trav Köpt en travare som mer en gärna springer vilket jag är väldigt glad för förstås. Men i ridträning så drar han ner huvet och sticker med...
Svar
0
· Visningar
936
Islandshäst Vad har vi för hingstar (främst i Sverige men även norden) som är vackra (bra exteriör, särskilt hals manke bog & rygg) är naturtöltare...
Svar
16
· Visningar
2 418
Senast: ronda
·
Fälttävlan Hej allihopa. I helgen ska jag och min D-ponny debutera P70, och jag undrar om någon har tips, förberedelser, speciella regler etc som...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama