Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Har googlat runt lite, men inte hittat det jag söker. Så då vänder jag mig till allvetande Buke istället. :) Letar info om ett engelskt...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: mamman
·
Islandshäst Japp precis som rubriken lyder: detta är en inspirationstråd ;) Vad har ni för träns till era islandshästar? Bilder är obligatoriskt...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
52 853
Western Jag har en westernsadel som verkar trycka alldeles för mycket baktill. När man har ridit är hästen väldigt svettig under sadeln baktill...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Mustang
·
Trav Har någon en idé om var man kan få tag på ett nytt fäste till selen, har fått gängpaj på bulten på baksidan av spännet. Har ringt...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Nominous
·
Western Hej! Jag har precis köpt denhär fina unghästen, Bella är import ifrån Danmark på 4år. Svartskäck med mycket vitt! 150cm i manken! Hon...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Nethril
·
Körning Jag är ju i första, andra och tredje hand ryttare, men har ändå samlat på mig en hög med selar och åker lite häst med vagn då och då...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: Nielaa
·
Dressyr Har ni sett dokumentären om Totilas som kom ut i dagarna? :banana: Intressant, onekligen! Här är länken: Vad blir fortsättningen?
2 3
Svar
45
· Visningar
5 658
Senast: tuaphua
·
Körning Hej, jag är ny här och det här är min första tråd. Jag vill jättegärna testa på/börja med körning. Jag håller på att leta runt på...
Svar
3
· Visningar
867
Dressyr Har nyligen börjat rida för en erkänt duktig tränare men har blivit lite ställd över hens metoder. Särskilt att hen vill prova graman på...
2
Svar
36
· Visningar
4 607
Senast: Askur
·
Dressyr Jag har ett problem som jag hoppas jag kan få lite tips på hur jag kan lösa. Jag har alltid varit dålig på att rida i längningar och min...
Svar
10
· Visningar
1 709
Senast: Cha9
·
Islandshäst Är det någon vänlig person här inne som har erfarenheter att dela med sig av sen töltsättning? Hur sent är det rimligt att tro att man...
Svar
8
· Visningar
1 722
Senast: Snurre
·
Hoppning Hejsan! :) Det är så att jag har anmält mig till en clear round 40 cm som jag ska tävla på en ungefär 1.60 häst. Jag har bara hoppat 30...
Svar
3
· Visningar
1 365
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Vad tycker bukefolket om förslagen på TR-ändringar? Här är förslaget till nya...
2
Svar
39
· Visningar
4 509
Senast: annka
·
Dressyr Eftersom jag har ett behov av positivt tänkande just nu startar jag den här tråden. Vad har dressyren gett dig, som ryttare...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: annka
·
Trav Killen ska registrera sitt föl och är fundersam över varför det tar sådan tid. Det är tre veckor sedan han skickade in papperen, id...
Svar
3
· Visningar
1 415
Senast: Texaz
·
Tävling Vad tycker ni om att man fr.om. 2015 ska höja ponnyåldern till 20 år för C- och D-ponny, och sedan införa ålderskategorierna <16 år och...
Svar
19
· Visningar
2 949
Islandshäst I november fyller min sambo 30 och vi ska fira honom med en resa till Reykjavik ihop med åtta vänner:love: En dag tänkte vi ta en...
Svar
14
· Visningar
2 448
Senast: Moina
·
Islandshäst Jag är helt i blåsten nu med alla sadlar. Jag vet att det finns miljoner sadeltrådar här, men jag skulle verkligen behöva proffshjälp...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 609
Senast: videnlis
·
Dressyr vad trivs ni bäst i och hur upplever ni att sitsen hjälper/stjälper er ridning? jag har en hoppsadel med flackt säte, tycker att jag...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 539
Islandshäst Jag hämtade hem en liten islandstjej idag som min 8 åriga dotter ska ha. Hon är 125, smäcker, ädel med smal rygg och ganska lång rygg...
Svar
18
· Visningar
5 044
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama