Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Jag är i chock! I natt drömde jag att jag red distansritt igen och när jag vaknade kände jag verkligen hur mycket jag saknade att tävla...
Svar
7
· Visningar
2 107
Senast: Liten
·
Trav Hej :) Är det någon som har erfarenhet av skada i kotsenskidan och kan berätta mer?
Svar
2
· Visningar
2 221
Senast: jany
·
Western Jag måste vara av pygmelängd, men i mina båda westernsadlar är fendrarna så långa att jag inte känner att jag sitter riktigt bra. Jag...
Svar
9
· Visningar
4 044
Senast: nordtravare
·
Dressyr Som rubriken lyder, vilka tips, trix och knåp använder du dig av i olika pressade situationer? :) När du ska in på tävlingsbanan, sitta...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Amanda_F
·
Fälttävlan Hejsan allihop! Jag tycker att fälttävlan verkar som en väldigt rolig sport, speciellt eftersom att min ponny älskar det. Skulle gärna...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Louiisee
·
Islandshäst Hej! Jag har ridit i hela mitt liv och har även egen häst som jag rider och tränar, dock EJ islandshäst. Jag har blivit väldigt...
Svar
19
· Visningar
3 043
Senast: gucci
·
Fälttävlan Pay and cross i Skåne Med inspiration från tråden i hoppforumet. Någon som vet några pay and cross iår? vet att Ted Velander hade på...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
37 788
Senast: Fossing
·
Islandshäst Hej Min valack, 7 år, är femgångare med ganska stort steg. När jag jobbar med honom lös har han lite svårare att hålla jämn och mjuk...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Sjofn
·
Islandshäst Är på jakt efter eb slitåslängsadel till min valack. Fick erbjudande om att köpa en Stübben Romanus Extra 17-17,5". Har absolut ingen...
Svar
6
· Visningar
1 261
Dressyr Min b-ponny har plötsligt blivit hyfsat smal och jag måste hitta en ny sadelgjord, har nu en 40 cm lång och behöver en som är 30-35 men...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Equidaem
·
Hoppning Någon som kan förklara skillnaderna mellan en lokal och regional tävling? Kan jag t.ex. Tävla en regional LA ifall jag bara har tävlat...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Speedway
·
Hoppning Behöver snabb input inför morgondagen. Har inte tävlat banhoppning på ett tag och blir osäker (ska inte tävla själv, men medhjälpare vid...
Svar
8
· Visningar
1 891
Senast: LenaH
·
Körning Hej, Jag har en shetlandsponny som vi brukar köra och en unghäst, också shetland, som jag håller på att köra in. Drömmen vore förstås...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: ameo
·
Dressyr Hej! Jag är en tjej, 13 år som vill verkligen lära mig mer inom dressyren. Jag har en foderponny som jag har några gånger i veckan som...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Mavvis3
·
Islandshäst Har fått iver att sticka sockor igen då jag kom ihåg hur hälen stickas. Skulle vilja sticka ett par sockor med en töltande islandshäst...
Svar
2
· Visningar
1 540
Senast: videnlis
·
Trav Vad är det för en häst? Det sägs att Vinnie ska bli världens bästa häst varpå hon drar in till stan. Har man en pappa som är kallblod...
2
Svar
30
· Visningar
5 492
Senast: Pegasus63
·
Övr. Grenar Hej! finns det några som är intresserade av Frihetsdressyr ? Jag har hållit på med det ca 1 år och tycker att det är fantastiskt. Har...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: kvandi
·
Islandshäst Tänkta höra med er om det är någon som har ett träns i Biothane eller hört några åsikter om träns i det materialet. Vad tycker ni om...
2
Svar
21
· Visningar
2 996
Senast: Minett
·
Dressyr LC1, LC2, LB1 och LA4 kommer i nya versioner nästa år. Vad tycker ni? Jag tycker det är bra att de ändrat den jättesvåra sista...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 785
Senast: fio
·
Islandshäst Vart hade ni vänt er för att köpa häst om INTE Sverige om ni vill ha mycket häst för lite pengar? Alltså, nu pratar jag inte SM häst för...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Devinshed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama