Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Apropå diskussionen om att tillåta tävling på bettlösa alternativ så påminner den mig mycket om den diskussion som var för några år...
Svar
13
· Visningar
1 623
Senast: DrT
·
Dressyr När jag tränar hund så delar jag det färdiga momentet i små delar och tränar de olika delarna för sig. För en utomstående kan det säkert...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Miedo
·
Dressyr Är det någon här som har koll på vart Lag SM för seniorer ska arrangeras 2015? Så vitt jag vet har inget offentliggjorts ännu, men...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: smulan87
·
Dressyr En så himla enkel sak men som jag fått lite tankevurpa på. När ni galopperar, var håller ni skänklarna? Jag har alltid gjort...
2
Svar
26
· Visningar
3 244
Senast: axel
·
Dressyr Vad för damasker kan passa ett halvblod med ganska grova kotor? Eskadron senskydd i full sitter på yttersta i resåren. Catago damasker...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: Buck
·
Western Jag har allmänt bra koll på stammar när det kommer till "vanliga SWB hästar", speciellt i hoppningen. Men hos er har jag noll koll...
Svar
11
· Visningar
2 149
Western Har nu ögnat igenom ett gäng sadeltrådar, och insett iaf att det borde gå att kunna köpa en vettig begagnad sadel. Men då jag inte...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: Jannice
·
Dressyr Jag velade länge innan jag la den här tråden på dressyr istället för på ridning. Kanske är min fråga för basal men då jag ändå vill mena...
Svar
2
· Visningar
1 014
Trav Jag har kommit till en punkt i livet när jag måste sluta jobba med det jag gör och skulle vilja göra något helt annat än kontorsarbete...
Svar
9
· Visningar
1 615
Senast: Texaz
·
Fälttävlan Onsd. 17 Sept. kl. 20.55 visar Eurosport Burghley. Fram med chipsen och bänka er !!! :laugh:
7 8 9
Svar
176
· Visningar
45 846
Western Sitter här hemma och håller på att kolla på en padd att ha till min nya westernsadel då jag och min ponny har konverterat till western...
Svar
3
· Visningar
1 622
Senast: aleksis
·
Fälttävlan Läser feeden från mötet och blir fan helt mörkrädd... Allvarligt talat? Fast vem är förvånad, egentligen? Någon som följer eller är på...
2
Svar
20
· Visningar
3 225
Körning Vill gärna träna lite med koner när jag kör. Men pratade med en kompis som sa att konerna ska vara vinklade och tåla att bli påkörda...
Svar
10
· Visningar
2 303
Senast: skuggi
·
Dressyr Gråtit lite blod över mina underbara stövlar som inte går på längre. Beställde de för ett par år sedan men har inte kunnat använda de...
Svar
9
· Visningar
1 443
Islandshäst Hej! Många kanske känner igen oss från forum och framförallt bloggvärlden? Josefine heter jag och har tidigare funnits på...
Svar
14
· Visningar
2 561
Senast: moli
·
Hoppning Skulle behöva lite tips på banskisser för ett 20x60 ridhus. Finns det någon hemsida eller kan ni dela med er av en banskiss? :)
Svar
2
· Visningar
1 971
Senast: Buck
·
Dressyr Min favorit är när det känns som att hästens hals sitter 2 dm närmre innerbogen än ytterbogen, hela halsen är rak men vinklad inåt och...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 928
Övr. Grenar * Är ute på helt okänt vatten nu, men hoppas att jag ändå lagt tråden rätt, annars får någon moderator vara snäll och flytta den * En...
Svar
4
· Visningar
3 854
Islandshäst Har 2 islänningar som är mina medryttar hästar den ena är 30 år. Jag har försökt hitta hur gamla de kan bli och hittar inte det jag...
Svar
7
· Visningar
1 604
Senast: gidde
·
Körning Kör just nu mitt shettispar med en sk träningsvagn med enbart broms fram och bak, men nu när två vagnar börjar bli aktuellt så kommer ju...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Opra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka