Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag velade länge innan jag la den här tråden på dressyr istället för på ridning. Kanske är min fråga för basal men då jag ändå vill mena...
Svar
2
· Visningar
1 012
Trav Jag har kommit till en punkt i livet när jag måste sluta jobba med det jag gör och skulle vilja göra något helt annat än kontorsarbete...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Texaz
·
Fälttävlan Onsd. 17 Sept. kl. 20.55 visar Eurosport Burghley. Fram med chipsen och bänka er !!! :laugh:
7 8 9
Svar
176
· Visningar
45 831
Western Sitter här hemma och håller på att kolla på en padd att ha till min nya westernsadel då jag och min ponny har konverterat till western...
Svar
3
· Visningar
1 620
Senast: aleksis
·
Fälttävlan Läser feeden från mötet och blir fan helt mörkrädd... Allvarligt talat? Fast vem är förvånad, egentligen? Någon som följer eller är på...
2
Svar
20
· Visningar
3 225
Körning Vill gärna träna lite med koner när jag kör. Men pratade med en kompis som sa att konerna ska vara vinklade och tåla att bli påkörda...
Svar
10
· Visningar
2 302
Senast: skuggi
·
Dressyr Gråtit lite blod över mina underbara stövlar som inte går på längre. Beställde de för ett par år sedan men har inte kunnat använda de...
Svar
9
· Visningar
1 442
Islandshäst Hej! Många kanske känner igen oss från forum och framförallt bloggvärlden? Josefine heter jag och har tidigare funnits på...
Svar
14
· Visningar
2 561
Senast: moli
·
Hoppning Skulle behöva lite tips på banskisser för ett 20x60 ridhus. Finns det någon hemsida eller kan ni dela med er av en banskiss? :)
Svar
2
· Visningar
1 964
Senast: Buck
·
Dressyr Min favorit är när det känns som att hästens hals sitter 2 dm närmre innerbogen än ytterbogen, hela halsen är rak men vinklad inåt och...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 919
Övr. Grenar * Är ute på helt okänt vatten nu, men hoppas att jag ändå lagt tråden rätt, annars får någon moderator vara snäll och flytta den * En...
Svar
4
· Visningar
3 854
Islandshäst Har 2 islänningar som är mina medryttar hästar den ena är 30 år. Jag har försökt hitta hur gamla de kan bli och hittar inte det jag...
Svar
7
· Visningar
1 604
Senast: gidde
·
Körning Kör just nu mitt shettispar med en sk träningsvagn med enbart broms fram och bak, men nu när två vagnar börjar bli aktuellt så kommer ju...
Svar
0
· Visningar
989
Senast: Opra
·
P
Körning ni har gjort med era körhästar? Idag var jag riktigt klumpig. Det kunde slutat illa för Kott och mig. Vi fart ut och körde på en väg vi...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 569
Senast: Nielaa
·
Hoppning Nu är det igång igen! På SVTplay finns nu sändningen från första omgången från Oslo. Tänkte sätta mig ned och kolla på sändningen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 328
Senast: Beetlebum
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
49 954
Senast: Askur
·
Western Har bytt till western med min häst och har jättelite utrustning. Skulle behöva råd om hur vi skulle kunna se lite snajdigare ut! Har...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: Liten
·
Distans Vad finns det för tillverkare av distansträns i biothane. Vet att Running bear har men det finns väl fler märken ??
Svar
7
· Visningar
4 434
·
Distans Har allvarliga funderingar på att köpa en freeform och är mest nyfiken på wave. Dom verkar vara smalare i midjan än t.ex torsion, är dom...
Svar
10
· Visningar
3 042
·
Dressyr Min pålle har lite svårt att sätta bakbenen under sig i galopp. Han "sparkar på" med bakbenen och blir lång snarare än rund. I trav är...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama