Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Körning ni har gjort med era körhästar? Idag var jag riktigt klumpig. Det kunde slutat illa för Kott och mig. Vi fart ut och körde på en väg vi...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 569
Senast: Nielaa
·
Hoppning Nu är det igång igen! På SVTplay finns nu sändningen från första omgången från Oslo. Tänkte sätta mig ned och kolla på sändningen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 336
Senast: Beetlebum
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
50 131
Senast: Askur
·
Western Har bytt till western med min häst och har jättelite utrustning. Skulle behöva råd om hur vi skulle kunna se lite snajdigare ut! Har...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: Liten
·
Distans Vad finns det för tillverkare av distansträns i biothane. Vet att Running bear har men det finns väl fler märken ??
Svar
7
· Visningar
4 440
·
Distans Har allvarliga funderingar på att köpa en freeform och är mest nyfiken på wave. Dom verkar vara smalare i midjan än t.ex torsion, är dom...
Svar
10
· Visningar
3 042
·
Dressyr Min pålle har lite svårt att sätta bakbenen under sig i galopp. Han "sparkar på" med bakbenen och blir lång snarare än rund. I trav är...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: snow
·
Dressyr Jag har ett litet dilemma. Tidigare har jag bara ridit i hoppsadlar, och min dressyrsadel har jag haft i lite drygt ett år bara, mina...
Svar
7
· Visningar
4 190
Senast: Buck
·
Dressyr Jag och lillhästen ska rida på en dressyrclinic om ett par veckor och eftersom jag är av den nojjiga sorten som vill ha allt planerat...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: Squie
·
Tävling Numera kan ju ponny tävlas både som ponny med junior, och som häst med senior. Men får man tävla "blandat" samma helg? Alltså dottern...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: cewe
·
Dressyr Jag sitter och läser Kentaur tidning, ett fotorepotage från VM. Samtliga dressyrryttare sitter och tittar ned på hästen, i stället för...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: fio
·
Hoppning Raderat! Insåg att jag inte tittat tillräckligt noga. Är det så att den som rider med minst fel vinner, och om flera ekipage har samma...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Speedway
·
Western Hej! Jag heter Emi, är 20 år och har ridit hela livet. Har utbildats i många grenar inom ridning och hästsport men vill nu gå in 100%...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: Luxi
·
Körning Moderator får flytta tråden om den hamnat fel. Jag har en gammal korgsläde som vi har haft mycket skoj med genom åren. Nu behöver den...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: smedsussie
·
Dressyr Har lite delade meningar här hemma ang huruvida det är ok att en vuxen hoppar upp på en b-ponny för att hjälpa den lilla ryttaren någon...
2
Svar
32
· Visningar
4 491
Senast: caballus
·
Dressyr Jag undrar precis som rubriken frågar: Vad fokuserar du på under vinterträningen med din häst? Själv kommer jag att jobba otroligt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 198
Hoppning Någon som tittar på finalen just nu? Jag missade tyvärr första omgången och är lite nyfiken på vad som hände med Henrik Von Eckermann...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: zassoo
·
Fälttävlan Dags att köpa ny. 3-punkt eller 5-punkt? För- och nackdelar? Jag använder den endast i terrängen. Tänker själv att 5-punkt kanske...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Buck
·
Tävling Funderar bara på om det är såhär det brukar gå till? Jag var anmäld till en tävling, men hade inte pengar på tdb, så jag stod inte med i...
Svar
17
· Visningar
2 448
Senast: Kallebus
·
Hoppning Om man är 13 år och inte har ett eget grönt kort kan man då tävla på målsan/myndigs kort? Eller är man för gammal för det?
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka