Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar * Är ute på helt okänt vatten nu, men hoppas att jag ändå lagt tråden rätt, annars får någon moderator vara snäll och flytta den * En...
Svar
4
· Visningar
3 854
Islandshäst Har 2 islänningar som är mina medryttar hästar den ena är 30 år. Jag har försökt hitta hur gamla de kan bli och hittar inte det jag...
Svar
7
· Visningar
1 604
Senast: gidde
·
Körning Kör just nu mitt shettispar med en sk träningsvagn med enbart broms fram och bak, men nu när två vagnar börjar bli aktuellt så kommer ju...
Svar
0
· Visningar
999
Senast: Opra
·
P
Körning ni har gjort med era körhästar? Idag var jag riktigt klumpig. Det kunde slutat illa för Kott och mig. Vi fart ut och körde på en väg vi...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 569
Senast: Nielaa
·
Hoppning Nu är det igång igen! På SVTplay finns nu sändningen från första omgången från Oslo. Tänkte sätta mig ned och kolla på sändningen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 336
Senast: Beetlebum
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
50 344
Senast: Askur
·
Western Har bytt till western med min häst och har jättelite utrustning. Skulle behöva råd om hur vi skulle kunna se lite snajdigare ut! Har...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: Liten
·
Distans Vad finns det för tillverkare av distansträns i biothane. Vet att Running bear har men det finns väl fler märken ??
Svar
7
· Visningar
4 441
·
Distans Har allvarliga funderingar på att köpa en freeform och är mest nyfiken på wave. Dom verkar vara smalare i midjan än t.ex torsion, är dom...
Svar
10
· Visningar
3 042
·
Dressyr Min pålle har lite svårt att sätta bakbenen under sig i galopp. Han "sparkar på" med bakbenen och blir lång snarare än rund. I trav är...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: snow
·
Dressyr Jag har ett litet dilemma. Tidigare har jag bara ridit i hoppsadlar, och min dressyrsadel har jag haft i lite drygt ett år bara, mina...
Svar
7
· Visningar
4 202
Senast: Buck
·
Dressyr Jag och lillhästen ska rida på en dressyrclinic om ett par veckor och eftersom jag är av den nojjiga sorten som vill ha allt planerat...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: Squie
·
Tävling Numera kan ju ponny tävlas både som ponny med junior, och som häst med senior. Men får man tävla "blandat" samma helg? Alltså dottern...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: cewe
·
Dressyr Jag sitter och läser Kentaur tidning, ett fotorepotage från VM. Samtliga dressyrryttare sitter och tittar ned på hästen, i stället för...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: fio
·
Hoppning Raderat! Insåg att jag inte tittat tillräckligt noga. Är det så att den som rider med minst fel vinner, och om flera ekipage har samma...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Speedway
·
Western Hej! Jag heter Emi, är 20 år och har ridit hela livet. Har utbildats i många grenar inom ridning och hästsport men vill nu gå in 100%...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: Luxi
·
Körning Moderator får flytta tråden om den hamnat fel. Jag har en gammal korgsläde som vi har haft mycket skoj med genom åren. Nu behöver den...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: smedsussie
·
Dressyr Har lite delade meningar här hemma ang huruvida det är ok att en vuxen hoppar upp på en b-ponny för att hjälpa den lilla ryttaren någon...
2
Svar
32
· Visningar
4 498
Senast: caballus
·
Dressyr Jag undrar precis som rubriken frågar: Vad fokuserar du på under vinterträningen med din häst? Själv kommer jag att jobba otroligt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 198
Hoppning Någon som tittar på finalen just nu? Jag missade tyvärr första omgången och är lite nyfiken på vad som hände med Henrik Von Eckermann...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka