Okej, då ska vi se. Dagens något förvirrade ridpass. En ganska lång och ointressant film, den som tittar på hela utan att somna får en kaka
http://vid1237.photobucket.com/albums/ff462/sthu88/Hastarna/Traning Nina/GOPR2776_zpsb1425e8b.mp4
Borde kanske lägga ut en film från förra eller förrförra året med, bara att jämföra med...
Nu vet jag att du har en bunter kroppsliga problem, men du, skit i hälarna! Är du för stel/kort i höftböjaren så klarar du inte att trampa ned hälarana OCH inte låsa ljumsken på en sådan bred häst. Nöj dig med hälarna rakt (tills du, om möjligt, stretchat ut höftböjaren), och peta in foten i stigbygeln så du har den i fotvalvet. Då kommer du lösa upp lite mer rygg på hästen.
I vänster varv är du jätteduktig på att ta med dig din ytter axel på volten, men viker dig i sidan innåt, därav att du låser bogen på henne. Detta kommer avhjälpas av att ovanstående, då du då får möjlighet att räta upp innersidan.
I höger varv tar du däremot inte med dig ytter axel på böjt spår. Det är en stor del till att hon tvärar i höger varv samt drar inåt.
Lös den ekvationen så kommer du hoppa ljusår på bara ett par turer, för det finns ju där. Jag tror att det hjälper dig att uppnå det jag ser att du vill göra, och ändrar du förutsättningarna såhär så kommer det bara *poff* fungera!