Bildtråd 2014

Nu har vi äntligen testat terränghoppning. Var verkligen skitkul trots att vädret var kasst :D:D:D:D

10602718_10152419230738172_1912529050_n_1_53ec9ca82a6b22a6038aed60.jpg

@sthu jag var också jättenervös först men det släpper när man väl kommer igång. Och där är hindrena riktigt låga och finns ofta flera höjder att välja på ;)

@doleron : Jättefin bild ju! Bra vågat också, roligt att se att du verkligen varierar mycket vad du gör med henne :)

Här kommer bild från min ridtur i skogen igår, testade en sadel jag ev. skulle köpa men som tyvärr inte passade. Fin var den iaf :)

10592874_10152630015760842_3184669839634451259_n.jpg

1554534_10152630015675842_6494391773291810609_n.jpg

@Jannice tack :) ja omväxling förnöjer som det heter och hoppning är ju ett så bra sätt att öka hennes självförtroende vilket verkligen behövs. Sen att det var jag och två 14 åringar och en 8-10 åring i gruppen spelar inte så stor roll :p

@Jannice tack :) ja omväxling förnöjer som det heter och hoppning är ju ett så bra sätt att öka hennes självförtroende vilket verkligen behövs. Sen att det var jag och två 14 åringar och en 8-10 åring i gruppen spelar inte så stor roll :p

Haha, det är klart det inte spelar någon roll! Dessutom är barn mer orädda, så du borde ju fått handikapp ;) :D

Fasen @doleron, då kanske jag ska prova med :p 30 cm vore rätt lagom, helst i skritt så man helt säkert kan stanna.

Nää jag nöjer mej nog vanliga bommar på marken ett tag till

Äh kom igen @sthu och @djezima, det blir kul! Finns säker en shettisgrupp vi kan va med i :p

Ja det ska vara det då...
På lillponnyn får det bli. Han är en gammal räv på hoppbanorna och kan sköta det där själv! Westernsadel, en hand på hornet och en hand på tyglarna (han kan ändå inte neckreining) men då kan han gå så fint på volt och hoppar och styr på hinder o allt själv! =)

Ja det ska vara det då...
På lillponnyn får det bli. Han är en gammal räv på hoppbanorna och kan sköta det där själv! Westernsadel, en hand på hornet och en hand på tyglarna (han kan ändå inte neckreining) men då kan han gå så fint på volt och hoppar och styr på hinder o allt själv! =)

Åh modigt! Jag skulle aldrig våga hoppa i westernsadel :eek: Men gött, då är det bara @sthu kvar att övertala

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 035
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar