Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jepp den 11 Okt bär det av för våran första körtävling:D:o SORF KM är det=) Fler som skall tävla där eller bara åka och hejja på oss som...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: -Catherine-
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 444
Senast: Hippocampus
·
Western Jag undrar om det blir konstigt att rida med westernbrösta tillsamman med en hoppsadel? :confused:Har sett att ni fäster den längre ned...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Liten
·
Islandshäst Hej på er! Vill så gärna få lite tips och tankar kring detta med avelsbedömning. Jo jag är då inne på detta med mitt sto som bli 5år...
Svar
10
· Visningar
1 827
Senast: Duplo
·
Islandshäst Behöver hjälp att hitta detta träns: Svart med stålspännen. Inget blingbling, bara enkelt i läder! Känns som jag letat överallt...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Paulina
·
Dressyr I TR Dressyr finns ett bett som kallas Hanging cheek snaffle med lite hävstångseffekt som är godkänt är det samma bett som H**ks kallar...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
27 903
Trav Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har...
Svar
1
· Visningar
1 593
Senast: ghost
·
Dressyr Exakt hur anser ni att detta moment ska genomföras i trav? :)
Svar
3
· Visningar
2 031
Senast: Marty
·
Islandshäst Jag letar sadel till min häst och har kollat på en del och fastnat för Alfur sadeln. Ska ha ut en sadelprovare men undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
3 165
Senast: mily
·
Islandshäst Tänkte höra med er som rider AR på islandshäst för och nackdelar? jag kollar runt på olika hästraser som kan tänka sig passa mig i...
Svar
17
· Visningar
2 962
Senast: Lobelia
·
Dressyr Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är...
Svar
1
· Visningar
947
Dressyr Jag har aldrig varit någon tävlingsmänniska, jag tycker knappt om att spela sällskapsspel, men nu börjar jag bli lite sugen på att tävla...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: Guldaskig
·
Islandshäst Vilka hingstar har vi kvar i Sverige med Gáski frá Hofsstöðum blod. Gärna inte för långt bort i stammen. Kanske Klettur eller...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jmt
·
Western Skickade in registreringsbeviset för att göra ett ägarbyte på en Quarterhäst, och skrev med uppgifterna från det kort som pengarna...
Svar
6
· Visningar
1 450
Senast: Mimmi
·
Dressyr Jag undrar lite hur reglerna ser för utrustning på dressyrtävlingar. Vet till exempel att i vissa klasser så är det kandar som gäller...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Masqueradee
·
Dressyr Hejhej! Ska snart ut på min första pay and ride och har lite småfrågor :) När man börjar programet (ska rida LC) Får man en startsignal...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Spyro192
·
Hoppning Om det bara står bedömning A så igår det väl ingen omhoppning?
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: Mimsan_
·
Western Vi har börjat träna lite reining (mest för att jag blev så förtjust i versitale horse :D) och har äntligen fått en helt okej galopp...
2
Svar
32
· Visningar
2 251
Senast: _FiA_
·
Dressyr Vill ha tips hur får vår nya lilla pojk, ett fodervärdsprojekt att komma mer fram till bettet och inte gå i en "kaffekittelform". Han är...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: polly p
·
Hoppning Har lite funderingar på att ha mina tävlingshästar på lösdrift. Den ena ska gå högre klasser, dvs 140 o uppåt o den andra har gått 1,35...
2
Svar
22
· Visningar
5 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka