Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Hoppning För ett tag sedan hoppade jag med min sköthäst, missförstod honom och manade på honom vilket gjorde att han hoppade ändå med följd att...
Svar
16
· Visningar
1 938
Senast: Speedway
·
Dressyr För er som vill visa era fina träns/ kandar och för er som vill kika :D . -Tänkte att det är kul att se vad ni andra har för fint :)
8 9 10
Svar
189
· Visningar
51 383
Senast: Magica
·
Dressyr Som rubriken... Hur lång tid kan man säga att det tar att träna en häst från viloform (gått lugnt ca ett år, sen sommarvila) till att...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Aionee
·
  • Omröstning Omröstning
Trav Köpt en travare som mer en gärna springer vilket jag är väldigt glad för förstås. Men i ridträning så drar han ner huvet och sticker med...
Svar
0
· Visningar
937
Islandshäst Vad har vi för hingstar (främst i Sverige men även norden) som är vackra (bra exteriör, särskilt hals manke bog & rygg) är naturtöltare...
Svar
16
· Visningar
2 423
Senast: ronda
·
Fälttävlan Hej allihopa. I helgen ska jag och min D-ponny debutera P70, och jag undrar om någon har tips, förberedelser, speciella regler etc som...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Buck
·
Körning Jepp den 11 Okt bär det av för våran första körtävling:D:o SORF KM är det=) Fler som skall tävla där eller bara åka och hejja på oss som...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: -Catherine-
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 450
Senast: Hippocampus
·
Western Jag undrar om det blir konstigt att rida med westernbrösta tillsamman med en hoppsadel? :confused:Har sett att ni fäster den längre ned...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: Liten
·
Islandshäst Hej på er! Vill så gärna få lite tips och tankar kring detta med avelsbedömning. Jo jag är då inne på detta med mitt sto som bli 5år...
Svar
10
· Visningar
1 829
Senast: Duplo
·
Islandshäst Behöver hjälp att hitta detta träns: Svart med stålspännen. Inget blingbling, bara enkelt i läder! Känns som jag letat överallt...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Paulina
·
Dressyr I TR Dressyr finns ett bett som kallas Hanging cheek snaffle med lite hävstångseffekt som är godkänt är det samma bett som H**ks kallar...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
27 910
Trav Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har...
Svar
1
· Visningar
1 597
Senast: ghost
·
Dressyr Exakt hur anser ni att detta moment ska genomföras i trav? :)
Svar
3
· Visningar
2 033
Senast: Marty
·
Islandshäst Jag letar sadel till min häst och har kollat på en del och fastnat för Alfur sadeln. Ska ha ut en sadelprovare men undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
3 169
Senast: mily
·
Islandshäst Tänkte höra med er som rider AR på islandshäst för och nackdelar? jag kollar runt på olika hästraser som kan tänka sig passa mig i...
Svar
17
· Visningar
2 970
Senast: Lobelia
·
Dressyr Hej! Jag har en d-ponny som jag har haft i en månad nu. Problemet är att han lägger av och "dör" inne på banan... På framridningen är...
Svar
1
· Visningar
949
Dressyr Jag har aldrig varit någon tävlingsmänniska, jag tycker knappt om att spela sällskapsspel, men nu börjar jag bli lite sugen på att tävla...
Svar
11
· Visningar
1 035
Senast: Guldaskig
·
Islandshäst Vilka hingstar har vi kvar i Sverige med Gáski frá Hofsstöðum blod. Gärna inte för långt bort i stammen. Kanske Klettur eller...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jmt
·
Western Skickade in registreringsbeviset för att göra ett ägarbyte på en Quarterhäst, och skrev med uppgifterna från det kort som pengarna...
Svar
6
· Visningar
1 450
Senast: Mimmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka