bygga muskler

Tömköra! Eller ut i skogen och klättra och gå i ojämn terräng :)
Givetvis på en nivå som passar hästens nuvarande muskler och kondition.

Hej bästa sättet att rida för att bygga muskler? Speciellt ryggmuskler?
Helt klar klättre, samt att backa upp för lättar backar. Då måste hästen jobba med rygg och rumpa.

Sedan jag körde in min så har hon fått supermuskler på ryggen, så är hästen inkörd så rekar jag starkt att man kör någon gång i veckan som muskelbyggande.
Gärna att man klättrar i backar med vagnen=)

Håller med Michis. Muskler bygger du ju vid all fysisk belastning, vilka muskler man vill bygga är ju det viktiga. Där är det form som påverkar. Klättring är ju bra, om det görs på rätt sätt.

Har precis börjat "backträna", går upp och nerför ca 2 meter långa kullar. Men shit va jobbigt att göra det på rätt sätt. Krävs inte många minuter innan hon är trött. Grymt krävande att gå nerför med bärighet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: Edla
·
Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 387
Senast: Badger
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Edla
·
Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?