Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs forum reglerna!
Om man anser att hela världseliten rider kasst, så behöver man inte förstöra varje tråd om stora evenemang.
Det kommer alltid från folk som i inte tävlar själva!
Tror man att frambenssprattel kommer av att man hänger hästarna i munnen så skulle var häst i ridhusen runt om i t. ex Sverige röra sig "flashigt"' men så är det inte. NH tränade hästar vågar inte lägga sig på bettet o det är vad vissa anser som lydnad. Nacken högst är en beskrivning som är subtil när man ska bedöma helheten hos var individ.
Att en häst pensioneras från tävling på Världsnivå är inte samma som att hästen är slut!
Du börjar jämföra med dina elevers val av häst o de blir givetvis fostrade av ditt tänk-att det är det enda riktiga, sanna, sköna......the highway.
Ta detta i separata trådar!
Skicka mail till Tinne o berätta hur hon ska rida bättre.
Det är väl det enda om man vill "hjälpa" henne att bli bättre o skicka domarna på kurs-hos dig.
Jag är övertygad över att de kan förklara sin bedömning som fortfarande ej nått till 100%-utmärkt.
Läktarryttare.......*suck*
Ja nu kör vi hoppningen! Okej jag kommer fortfarande skrika i soffan om RGB gör ett misstag så han river, not likely, även fast jag inte vågar hoppa längre
Det kommer alltid från folk som i inte tävlar själva!
OK, men då ändrar jag till folk som inte utövar elitidrott själva.
Fast tränare Vet vad deras adepter har för förmåga.. i sina bästa stunder o har förväntningar, samt att det är deras jobb.
Visst sitter män o svär över idrottare, men tror folk inte att de gör sitt bästa för dagen?
En skidåkare som är tömd på energi eller en häst som är spänd- vad göra liksom.
De flesta är inte perfekta på ALLT.
Vi som tävlar på medioker hobbynivå vet att det i stort sett omöjligt att rida över 75% då allt ska stämma.
Har ngn ridit en eller många perfekta Tävlingsritter?
Visst kan vi tycka en massa o smaken är som baken, men att såga våra egna bästa eller världsbästa. Det vete Katten.
Tur att domarna kommer med positiv kritik o att man kan Önska ditten o datten.
Vem skulle annars vilja tävla?
Att man inte gillar vissa pga smak är en sak, men att avfärda alla de skickligaste med att de är framtunga hänger hårt i handen osv är mer än jag klarar av. Är det bara bäst i världen som räknas?
Sen när är SM /NM skit?
Såg btw reprisen av Tinnes kur idag o o hon förklarade att hon försökte rida med mer tryck o han blev stark.
Det är ju det vi vill, men även hon måste lära sig att klara av det.
Även A Z häst var tvungen att ta i mer o blev för stark som då rev.
Det finns ju en gräns för anspänning om man inte vill få fel på många rörelser/ rivningar
Vill man ha bort hästen från bettet så kan man inte rida med sdn energi som krävs.
Även Harmoni, mjukhet o accepterande av bettet ingår.
Där ligger Tinne på plus.
Blir trött på folk som aldrig tycker att ngt duger. För att det kommer från mellanmjölkens land
Vi har fått uppleva extrema hästar som Valegro o Totilas som jag tror gjort oss bortskämda med ett ouppnåerligt ideal.
Varför ska detta avhandlas i tråden om VM?
Gör en- varför kan ingen i Sverige rida tillräckligt bra i dressyr. Enligt våran egen standard
Titta på filmen från -90 o se en oerhörd skillnad.
Mackan.
Dacke får stå för dig.
Jag tävlade msv a senast 2005 på en då 8åring o fortsatt tränat sen dess...
Ja jag var uppe 0530 i morse.
Får se om jag är tåligare imorgon
Usch, läste just att Roger har dött. Det känns faktiskt rätt hemskt att man kritiserat honom så.