Bett på tävling

eneleh

Trådstartare
Har försökt hitta information men lyckas inte..
Vet ju att det bara är tränsbett som är tillåten i lätt klass, men spelar det någon roll hur mundelen ser ut? Får man tex tävla med waterfordbett eller är det bara rakt, två-och tredelat som gäller? Är alla material tillåtna?

Hoppas någon vet. :)

Jag är nog lika osäker som du men jag brukar alltid ta kontakt med den personen som är huvudansvarig för tävlingen och kolla. Alternativt dubbelkolla väl på tävlingsplatsen.

Generellt är alla typer av mundelar tillåtna som är utformade för ridning och inte är på listan över förbjudna bett. Just waterford är jag inte säker på.
Mejla sportutskottet är mitt förslag!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 176
Senast: sweep
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 147
Senast: Asko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 693
Senast: qitis
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
738
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka