kan inte backa....?!

Om det inte beror på att hon har ont, så kanske det beror på någon traumatisk händelse långt tidigare i hennes liv? Hon kanske t ex har råkat backa ner i ett djupt dike el dyl.

Jag köpte henne från tyskland som 5åring och då hade hon brutit benet vid svansen, tyskarna "trodde" hon hade rest sig o tappat balansen, men kan ju lika gärna va som du skriver att hon backat ner i nått, typ ett dike

jag har en gång sett ett islandssto som hade en speciell sorts partella upphakning, hon kunde fysiskt inte backa. jag vet inte om de gjorde något åt det eller om de lät henne bara vända. kanske nåt som du ska kolla?

Min häst har aldrig kunnat backa, varken med eller utan ryttare. När man försöker backa drar hon upp huvudet så mkt att huden rynkar sig vid manken, flyttar vikten bakåt o nästan ramlar bak o blir stående som en tax. Hon är kollad av equi o massör + klinik men dom hittar inget. Nån som hsr nått förslsg på hur man ska lösa problemet? :(
Min förra häst kunde inte heller backa, varken i stallet eller vid ridning. Han hade ordentlig shivering. Efter många år så lärde han sig rygga vid ridning om vi fick till en perfekt halt. De va ingen 8 mässing ryggning då han släpade benen, men han gick bakåt. Från att ha fått noll på ryggning så kunde jag sen få en 5:à. Vid transport så tog jag alltid ut honom genom fronturlasningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 945
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Lager
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 559
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar