Kvickare framben

Rugge

Trådstartare
Hej
Skulle behöva tips på övningar för att få min häst att bli lite kvickare i sina framben.
När hon petar så är det till 90 % frambensfel.

Ibland beror det på att mig, att jag är för tidigt framme över hästen, detta jobbar jag på och har blivit mycket bättre.
Men jag skulle ändå önska att hästen blir kvickare med frambenen.

Om hästen river för att den är för långsam/inte hinner upp med fram så har du lagt den för nära hindret eller har för dålig balans i anridningen så jag skulle fokusera på det och inte lägga över det på hästen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
321
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
676
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: igbest
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 597
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka