Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Jag är så sugen på att börja med bruksridning, och kanske körning, igen! Det var ganska många år sen jag var med i brukssvängen. Men nu...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: skiesabove
·
Dressyr Är Stubben Gold Wing tränsbett tillåtet i dressyr på häst?
Svar
11
· Visningar
5 253
Senast: JohannaB
·
Western Jag tog (några halvbra) bilder på lördagen om nån vill kika =) Undra om jag inte ska gneta ihop till en bättre kamera....
Svar
0
· Visningar
916
Senast: marieka
·
Körning Dags att börja fixa kärran för hösten. Jag har koll på reglerna om Vita/gula reflexer framåt Röda reflexer bakåt Orange reflexer åt...
Svar
7
· Visningar
2 104
Senast: Manji
·
Hoppning Hej! Min häst spänner sej som skjutton när vi hoppar, och då går han inte att styra alls. Han skjuter ut bogen åt ena hållet och drar...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Kallebus
·
Körning Ni missar väl inte att komma och hejja på alla duktiga ekipage på Silverhästens körtävling om går i stapeln i helgen i Sala? I dag är...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: lil-sis
·
Dressyr In med alla tips&trix på snygga/hållbara/praktiska/enkla/svåra tävlingsfrisyrer!! :bump: Hur gör du på tävling? Hårnät+rosett? Knut...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 984
Senast: Minstral
·
Islandshäst Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: Michis
·
Körning Fick idag hem kärra och sele. rockard med bildäck och travsele. Dock börja min kompis kommentera att det bara var korta bröstremmar...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Nielaa
·
Hoppning Jag tänkte börja hoppa min 4-åriga c-ponny lite smått uppsuttet :nailbiting: :D Nu undrar jag, hur börjar man bäst? Vilken typ av hinder...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: nullo-modo
·
Western Så, jag hade ingen möjlighet att åka ner till Småland i år men ni som hade det kan väl vara extremt gulliga mot oss andra och dela med...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Similitude
·
Körning Köpte ju sele och vagn till min häst. Remmsele och rockard på bilaxel. Glad i hågen började jag köra, varannan dag ca 30 min i skritt...
2
Svar
33
· Visningar
2 761
Senast: vinkelina
·
Trav Nån här på Buke som rider monté? Anmält till montékval för ena kallblodet men blev nu osäker hur det är med utrustningen som behövs...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: vallevic
·
O
Islandshäst Vill ha så mycket information om hingsten Skorri frá Blónduósi som möjligt! Hurdana är hans avkommor överlag? Fyr- femgångare...
Svar
3
· Visningar
1 643
Senast: Lobelia
·
Western Ni som har en avkomma efter honom eller vet något om hans avkommor, hur tycker ni att de är? Extriört, mentalt osv osv. Berätta gärna...
Svar
2
· Visningar
1 751
Senast: lwt03001
·
Trav Finns det vissa linjer som är mer exemdrabbade än andra? Bra hingstar utan exem anlag? Eller är det ett så litet problem egentligen...
2
Svar
31
· Visningar
6 242
Senast: via
·
Islandshäst Har precis köpt en häst. En nyinriden unghäst på 5år. Riden sammanlagt i ca 12 veckor. Han kändes väldigt stabil vid provridningen...
Svar
19
· Visningar
2 914
Senast: tara
·
Islandshäst Jag vet att många islandshästryttare på elitnivå skor sina tävlingshästar med sulor och silikon under säsongen. Min hovslagare menade...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: katharina
·
Hoppning Hej! Jag har en unghäst som är brukar "kasta" iväg med huvudet åt sidan och typ biter tag i bettet. Får då inte tag på honom utan har...
Svar
12
· Visningar
1 783
Senast: swe
·
Körning Någon här som kan tipsa om en bra selvagn? Är trött på att behöva gå flera gånger till sadelkammaren eller se ut som en julgran genom...
Svar
11
· Visningar
2 130
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka