Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr In med alla tips&trix på snygga/hållbara/praktiska/enkla/svåra tävlingsfrisyrer!! :bump: Hur gör du på tävling? Hårnät+rosett? Knut...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 974
Senast: Minstral
·
Islandshäst Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: Michis
·
Körning Fick idag hem kärra och sele. rockard med bildäck och travsele. Dock börja min kompis kommentera att det bara var korta bröstremmar...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Nielaa
·
Hoppning Jag tänkte börja hoppa min 4-åriga c-ponny lite smått uppsuttet :nailbiting: :D Nu undrar jag, hur börjar man bäst? Vilken typ av hinder...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: nullo-modo
·
Western Så, jag hade ingen möjlighet att åka ner till Småland i år men ni som hade det kan väl vara extremt gulliga mot oss andra och dela med...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Similitude
·
Körning Köpte ju sele och vagn till min häst. Remmsele och rockard på bilaxel. Glad i hågen började jag köra, varannan dag ca 30 min i skritt...
2
Svar
33
· Visningar
2 761
Senast: vinkelina
·
Trav Nån här på Buke som rider monté? Anmält till montékval för ena kallblodet men blev nu osäker hur det är med utrustningen som behövs...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: vallevic
·
O
Islandshäst Vill ha så mycket information om hingsten Skorri frá Blónduósi som möjligt! Hurdana är hans avkommor överlag? Fyr- femgångare...
Svar
3
· Visningar
1 642
Senast: Lobelia
·
Western Ni som har en avkomma efter honom eller vet något om hans avkommor, hur tycker ni att de är? Extriört, mentalt osv osv. Berätta gärna...
Svar
2
· Visningar
1 749
Senast: lwt03001
·
Trav Finns det vissa linjer som är mer exemdrabbade än andra? Bra hingstar utan exem anlag? Eller är det ett så litet problem egentligen...
2
Svar
31
· Visningar
6 239
Senast: via
·
Islandshäst Har precis köpt en häst. En nyinriden unghäst på 5år. Riden sammanlagt i ca 12 veckor. Han kändes väldigt stabil vid provridningen...
Svar
19
· Visningar
2 913
Senast: tara
·
Islandshäst Jag vet att många islandshästryttare på elitnivå skor sina tävlingshästar med sulor och silikon under säsongen. Min hovslagare menade...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: katharina
·
Hoppning Hej! Jag har en unghäst som är brukar "kasta" iväg med huvudet åt sidan och typ biter tag i bettet. Får då inte tag på honom utan har...
Svar
12
· Visningar
1 781
Senast: swe
·
Körning Någon här som kan tipsa om en bra selvagn? Är trött på att behöva gå flera gånger till sadelkammaren eller se ut som en julgran genom...
Svar
11
· Visningar
2 130
Senast: Nielaa
·
Hoppning Rent generellt och individuellt, vad kollar ni på relativt gröna hopphästar? (Förutom stam). Exteriören tex. Hur tycker ni att en...
Svar
17
· Visningar
1 836
Senast: swe
·
Dressyr Skulle behöva lite hjälp med vad Jeffries olika modeller på dressyrsadlar heter. Någon som har koll på det?
Svar
1
· Visningar
910
Senast: caballus
·
Dressyr Live här .. http://www.clipmyhorse.de/en/live/channel/2/chio-aachen-2014-2014
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 627
Senast: Jfrelin
·
Hoppning Hej!! Har letat som en galning efter bilder på hingsten Orestus men det går sådär.. :(Skulle bli superglad om någon kanske har bilder...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: McDermott
·
Hoppning Hej! Jag är en 14åring som ska tävla clear round/centimeterhoppning på min ponny nästa vecka. Något som jag är osäker på är om man måste...
Svar
7
· Visningar
1 516
Senast: SannaF
·
Distans Roligt att det äntligen är klart. Och Kul att Kjell är tillbaks, samt bra att de gamla vart kvar. Men Vem är Karin Melkersson och...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama