Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag ska Bella på bocka runt med min lilla allroundsadel. Hon är inte helt okej
med sadel än så detta känns som bästa sättet. Hon är kanonsnäll att sitta på men sen när man leder henne med sadel kan hon helt plötsligt få rycket, som att hon först då märker att den är då. Koncentrationssvårigheter kanske...
haha ja här var det inte mycket till liv..
Jag har haft sjukt fullt upp, vi fick hem kor för typ två veckor sedan så den mesta tiden har gått åt till att fixa och givetvis träna på dem (med gammelhäst)...
Vad gäller Bosse så går han på bete å myser mest, har fått skjuta på sadelträning och uppsittning på obestämd framtid pga ett jävligt dåligt placerat sår precis där sadeln ska ligga..
Tänker mig att jag sätter igång med det igen efter chappen..
Vi har dock vart ute och gått mycket och kollat på världen, är ofta borta på grannens travbana och kollar på räser hästarna..
Tänkte att han ska få åka me när jag ska träna på lördag oxå, ska bli spännande å se vad han tycker om det..
Ingen idé att stressa, som jag ser det
Bella har fått bröta runt på egen hand med sadel ett par gånger nu, bockat och känt efter. Tror inte jag sitter på henne igen förens hon är 110 okej med sadeln. En sak i taget :P
Tänker alltid att oj vad mycket det händer kroppsmässigt med hästarna, jag måste ta mera kort..
Sagt och gjort, tog med mig en kamera hem från jobbet igår för att få till riktigt bra bilder..
Finns en mening som beskriver min kväll ihagen perfekt= BIG FAIL
HAHA dom flesta bilder innehåller bara något suddigt rödvitt,(Bosses mule, kunde absolut inte tänka sig att vara nån annan stans)
Jag tröttnade efter en stund å satte mig å gosa med dom små djuren ist..
jaja tog några från andra sidan staketet så man iaf kan se hur han ser ut..
Igår tränande jag och min lilla ligist i paddocken...
Känner mig väldigt nöjd faktiskt, han klarar att hålla focus längre och längre stunder, är mycket mer lyhörd redan från start och äntligen verkar mina röstkommandon vara helt befästa... Tjo!!
Passa på att ta några halvgrumliga mobil bilder, insåg när jag kolla på dem att han är i en himla växt period nu igen..
ska nog mäta lite när jag kommer hem..
hur höga är era?
Bärsen är ju i skolan sedan januari Han skall få på sig sina första slides då han stoppar bra. Galoppombyten är påbörjade, han provade för första ggn härom dagen, höger satte han på första försöket, vänster tog några försök, sedan satte han det med
Han har det från sin mamma (och morföräldrar)
Bärsen är jätteduktig, han har börjat med byten, spin, stoppar bra (har fått på sina första slides) förvänd galopp m.m. En riktig liten arbetsmyra
I slutet av september kommer han hem, då blir det mkt skogspromenader varvat med ridning på ridbana. Tar det lugnare under vintern, siktar på att åka på lite träningar under våren med honom. Nästa sommar skall han förhoppningsvis tillbaka i träning ngn månad och finslipa lite.
Ai-chan är min 11:a som jag idag har varit ägare till i 3 veckor. Enligt säljaren ska hon vara paint/nordsvensk men ser inte så mycket av det sist nämnda men det lär jag nog aldrig få veta heller. Vi håller mest på med att träna basic från marken, men har hängt på henne ett par gånger och testat slänga upp sadeln vilket hon inte reagerar nämnvärt på För stunden är det hovarna som är prio 1 då dom ser för jävliga ut och hon ömmar med. Då hovslagarna här inte verkar veta hur man verkar en häst som inte ska skos så får jag fixa det själv på henne, vilket blir 1 hov/dag då sedan klarar inte min rygg mer. Men har som mål att till slutet på månaden klara Paellis level 1 online och där efter börja med att ta det vidare uppsuttet
Ja hur går det här egentligen..?
Bosse växer på alla håll å kanter (mest bredden, är typ 146 fortfarande) å börjar se ganska stöddig ut, kommer se ut som en kub när han är färdig...
Nackdelen med att växa sådär är ju en väldans växtvärk och lite svullnad i ben, har fått skjuta lite på inridningen med tanke på detta, dock så har jag suttit på honom några gånger utan problem.
Så ja, vi har helt enklet fått lägga focus på annat. Vi har åkt ett antal gånger till stallet han ska flytta till i höst, vart där å tränat i deras roundpen, kollat på ropingträning & kosseträning, tränat trail at hand och framför allt tränat massor av lastning och transportåkande.. Så nu jäklar vill jag rida snart
Kunde inte låta bli, testade kravla mig upp på Ai-chan idag Hon stod som ett ljus och brydde sig inte nämnvärt precis
Testade bara svinga grimskaftet runt huvudet på henne samt kolla om jag fick henne till att ge efter från grimman, vilket jag knappt behövde röra grimskaftet så hade man hennes mule mot benet Så tror inte vi kommer ha några problem att lära in one rein stop iaf. Värre lär det nog bli att få energi i henne då det är väldigt lite go i henne ^^
Oj vad ni hunnit med Själv har jag haft fullt upp med kossor och andra aktiviteter på gården så vi har absolut inte hunnit med ett smack Vi började med insittningen i våras sen har allt annat kommit emellan + att Jason skar upp sitt ben, blev sydd och sedan gått lindad i flera lager i 2 månader Nu ska vi dra igång bägge grabbarna (har en 5 årig Rysk Basjkir hingst också)
Jason har iaf hunnit bli 153 och jag som trodde att han skulle landa på 145 och han är ju inte klar än
Nu har jag haft Bosse i drygt ett år, helt otroligt hur mycket som händer på ett år både mentalt och kroppsligt...
Helt otroligt att få vara del av deras utveckling (oj är visst lite känslomässig idag)
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.